וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני: במו"מ על השכר הושגה התקדמות מסוימת

חיים ביאור

24.4.2003 / 0:16

ההסתדרות בירכה על דחיית הגשת התוכנית לכנסת; הערכה: המו"מ על חלק מהנושאים לא יושלם עד ההצבעה



בכירים בהסתדרות בירכו הערב (רביעי) על החלטת הממשלה לעכב את הגשת התוכנית להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת, ואמרו כי בזמן שנוסף, עד יום רביעי, יוכלו צוותי המשא ומתן לקיים פגישות נוספות. עם זאת, הם הוסיפו שבחלק מסעיפי התוכנית, כגון אלו העוסקים בפנסיה ובמבנה ההעסקה במגזר הציבורי, לא תיתכן הסכמה גם עד מועד הגשת התוכנית הכלכלית לחקיקה. אתמול אמר יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שלמה שני, כי במשא ומתן עם האוצר הושגה "התקדמות מסוימת".



בהסתדרות הוסיפו ואמרו כי גם אם תובא התוכנית הכלכלית לחקיקה, קיימת אפשרות שהסעיפים הנוגעים לפיטורי עובדים במגזר הציבורי, קיצוץ בשכר ומתן יתר חופש להנהלות המשרדים לפטר עובדים או לניידם מתפקיד לתפקיד, לא יובאו לחקיקה. במקרה כזה, אמרו בהסתדרות, לא תהיה עילה לקיים את השביתה המתכוננת במשק. השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, אמר השבוע כי ייתכן שהממשלה לא תביא לחקיקה את הסעיפים "הבעייתיים" מבחינת ההסתדרות.



שני אישר הערב כי ההסתדרות העלתה כמה הצעות בנוגע להפחתה בשכר, כדי לאפשר את התקדמות הדיונים עם נציגי האוצר. לדבריו, ההצעה מדברת על הפחתה של 6% בשכר עובדי המגזר הציבורי בתמורה לקיצוץ של 2.5 שעות עבודה בשבוע ברוב משרדי הממשלה וכן ברשויות המקומיות ובאגפי המינהלה במוסדות להשכלה גבוהה. הצעה אחרת של ההסתדרות היא להפחית 2% בשכר כל העובדים במשק לרבות עובדי המגזר הפרטי-עסקי (פרט למקבלי שכר מינימום, ששכרם לא יפגע) ולקצץ 2% מההכנסה של כל עוסק עצמאי. "במו"מ מועלים רעיונות רבים, אך עדיין לא ירדנו לפרטים ואנו רחוקים מהסכמה", אמר שני.



בצוות המו"מ העוסק במהלכים המתוכננים בענף הפנסיה הוחלפו בערב החג האשמות בין האוצר להסתדרות. לטענת בכיר באוצר הסתדרות "נוקטת סחבת". לדבריו, התחושה היא שיו"ר ההסתדרות הציב את ח"כ אילנה כהן ממפלגתו בראש צוות ההסתדרות למו"מ, כדי למנוע התקדמות. בתגובה אמרה ח"כ כהן: "המו"מ אינו תקוע לחלוטין, אך נציגי האוצר מנהלים את הדיונים מתוך עמדה של הכתבה".



עו"ד דורית טנא-פרצ'יק, חברת הצוות ההסתדרותי לעניין מבנה העסקה במגזר הציבורי, אמרה הערב כי הדיונים בצוות זה אינם מתקדמים, משום שהאוצר דורש לאפשר להנהלות המשרדים הממשלתיים והרשויות המקומיות לקבוע לבדן את הצורך בפיטורי עובדים ואת היקפם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully