וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מאשים את קרנות הפנסיה החדשות בהטיית דו"חותיהן הכספיים

חיים ביאור

24.4.2003 / 7:07

מאיים לפסול את דו"חות הקרנות, לאחר שהן הציגו עודף אקטוארי ב-2002; בכיר בהסתדרות: "שוב מתברר שהאוצר מנהל מערכה להכפשת קרנות הפנסיה"



קיים חשד שהעודף האקטוארי המוצג במאזני קרנות הפנסיה החדשות ל-2002 הוא בלתי מבוסס - כך אמר ערב החג סגן בכיר לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, רמי דיין. לדבריו, אגף שוק ההון עומד לבדוק את המאזנים האקטואריים של קרנות הפנסיה החדשות שהתחילו להתפרסם בשבועות האחרונים. "אנו מתכוונים לבקש הסברים מהנהלות הקרנות, וייתכן שנגיע למצב של פסילת הדו"חות האקטואריים שלהן ולדרישה כי הקרנות יכינו דו"חות חדשים במקומם המתבססים על נתונים אחרים", אמר.



מהדו"חות שפירסמו קרנות הפנסיה החדשות עולה כי הן רשמו ב-2002 עודף של מיליוני שקלים. לדוגמה, למבטחים החדשה עודף אקטוארי בסך 195 מיליון שקל וקרן הפנסיה אחדות, חברה בת של קרן הפועלים החקלאיים, בעודף של 4.6 מיליון שקל.



דיין טען כי "שיפוץ" הדו"חות כך שיציגו עודפים נעשה, ככל הנראה, בהסתמך על הנחה שלפיה עמיתים רבים הנחשבים למוקפאים, מכיוון שהפסיקו להפריש כספים לקרן הפנסיה מסיבות שונות, כגון אבטלה או החלפת מקום עבודה, ימשכו בעתיד את כספם מהקרן ויצאו ממנה - מהלך שיש בו כדי להיטיב את מצבה האקטוארי של קרן הפנסיה. עוד אמר כי הנחה אחרת עליה התבססו לכאורה המאזנים היא תוחלת חיים קצרה יותר של הנשים המבוטחות בקרן לעומת תוחלת החיים האמיתית - הנחה המקטינה את היקף ההתחייבויות של הקרן בעתיד, ולפיכך גם את גירעונה.



לדבריו, הציפיות באגף שוק ההון היו כי קרנות הפנסיה החדשות יציגו דו"חות כספיים מאוזנים, בדומה ל-2001, בעיקר עקב התשואות השליליות שרשמו הקרנות החדשות בגין השקעותיהן בשוק ההון ב-2002. לדבריו, התשואות בגין ההשקעות בשוק ההון ב-2002 היו רעות בהרבה מהתשואות שהקרנות השיגו ב-2001.



בכיר בהסתדרות הגיב אמש בביטול על דבריו של דיין: "שוב מתברר שהאוצר מנהל מערכה להכפשת קרנות הפנסיה, הפעם החדשות, כדי להצדיק את מדיניותו המבקשת לכפות את מרותו עליהן או להעמיד למכירה את הקרנות החדשות שבשליטת ההסתדרות. דבריו של דיין גובלים בהוצאת דיבה".






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully