וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראני ופרשר יוצאים לארה"ב לסכם קבלת הערבויות והסיוע

מוטי בסוק

24.4.2003 / 8:27

הקונגרס האמריקאי אישר לפני כשבועיים לישראל ערבויות בסך של 9 מיליארד ד', וסיוע ביטחוני בהיקף של מיליארד ד'; ישראל לא תוכל להשתמש בכספי הערבויות בשטחים ולא להקטנת הגירעון בתקציב



מנכ"ל משרד האוצר אוהד מראני, יצא היום לפנות בוקר לארה"ב, יחד עם המשנה לחשב הכללי אוהד פרשר, כדי לסכם עם נציגי הממשל האמריקאי את הפרטים הסופיים הקשורים במתן הערבויות והסיוע הביטחוני מארה"ב לישראל.



הקונגרס האמריקאי אישר לפני כשבועיים לישראל ערבויות בסך של 9 מיליארד דולר, וסיוע ביטחוני בהיקף של מיליארד דולר. הערבויות יינתנו במשך 3 שנים, ב-3 מנות שוות. הכספים יינתנו לישראל בריבית שנגזרת מריבית איגרות חוב של ממשלת ארה"ב ביום הגיוס. המדובר בריבית נוחה ביותר - הנמוכה ביותר שהממשלה יכולה לקבל בשווקים הבינלאומיים.



פרשר הוא המומחה של משרד האוצר לענייני גיוס כספים בחו"ל ובונדס בינלאומיים. הסיוע הביטחוני יינתן לישראל במלואו השנה. ישראל תהיה רשאית להוציא ממנו 26.4% לרכש מקומי, כששאר הכסף יוצא בארה"ב. הסיוע הביטחוני כבר כלול בתקציב הביטחון ל-2003.



שר האוצר, בנימין נתניהו, שוחח בטלפון ביום שלישי עם גארי אדסון - סגנה של קונדוליסה רייס, יועצת הנשיא האמריקאי לביטחון לאומי, וסגן היועץ הכלכלי בבית הלבן - בעניינים הקשורים בסיוע האמריקאי. אדסון הביע תמיכה בתוכנית הכלכלית החדשה של האוצר.



מראני אמר לא מכבר, בשיחה עם "הארץ", כי מהלך אישור הערבויות והסיוע הביטחוני לישראל התנהל בהתאם לתכנון המוקדם של האוצר, להוציא העובדה שישראל ציפתה לקבל סיוע ביטחוני גדול יותר.



ישראל לא תוכל להשתמש, לפי ההבנות עם ארה"ב, בכספי הערבויות בשטחים וכן לא להקטנת הגירעון בתקציב. ישראל תוכל להשתמש בכספים לתשתיות ולמחזור חובות, בריבית נוחה יותר. לנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, תהיה הסמכות - לפני כל גיוס ישראלי חדש של כספי הערבויות - שלא לאשר אותו, אם ישראל לא תעמוד בהתחייבויותה ולא תבצע את התוכנית הכלכלית החדשה. לאחר שכל העניינים יוסדרו עם הבית הלבן תיגש ישראל לקבלת הערבויות, בסיוע בנק או בנקי השקעות אמריקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully