וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג צנח ל-4.564 שקלים

אמיר טייג

24.4.2003 / 17:53

היורו היציג נחלש ב-0.46% ל-5.025 שקלים; התחזקות השקל - על רקע ההסכמה בין אבו מאזן וערפאת

האופטימיות חוזרת היום לחדרי העסקות לאחר שאמש הגיעו אבו מאזן וערפאת להסכמה לגבי הרכב הממשלה הפלשתינית אשר תוצג לאישור הפרלמנט. שערו היציג של הדולר רשם ירידה חדה של 1.13% ונקבע על רמה של 4.564 שקלים, הרמה הנמוכה מזה שלושה חודשים. גם היורו רשם היום היחלשות מול השקל. שערו היציג של היורו נקבע על רמה של 5.0252 שקלים - ירידה של 0.46% לעומת היציג שנקבע בערב החג. הירידה המתונה יחסית ביורו - על רקע התחזקות היורו בעולם מול הדולר והין.

לאחר קביעת השערים היציגים ממשיכים המטבעות הזרים לרשום ירידות. בשעה זו נסחר הדולר ברמה של 4.559 שקלים - ירידה של 0.2% נוספים. היורו נסחר ברמה של 5.017 שקלים, כ-0.2% מתחת ליציג שנקבע היום.

הפיגוע שהתרחש בשעות הבוקר בכפר סבא לא השפיע כלל על המסחר בדולר. למרות עוצמתו ומיקומו במרכז הארץ, העדיפו הפעילים להיתלות בהתפתחות האופטימית ברשות הפלשתינית, ולא להגיב לפיגוע ההתאבדות, שסיים תקופה של שקט יחסי.

מחדר המסחר של בנק גדול, נמסר כי המסחר בשקל מתנהל תוך מחזורים גבוהים יחסית - לאחר שבשעות הבוקר המסחר היה אף ער יותר לנוכח המרות דולרים של יצואנים לקראת סוף החודש. בחדר המסחר מוסרים כי היצואנים רצו למכור דולרים מעל רמה של 4.6 שקלים ולפיכך ירד השער מתחת לרף זה. הערכות הן כי היצואנים ימשיכו לבצע המרות גם בשערים נמוכים מ-4.6 שקלים ולתמוך בימים הקרובים בהמשך מגמת החלשות הדולר, וכי המטבע האמריקאי עשוי לפרוץ בקרוב את התמיכה הנמצאת ב-4.55 שקלים לדולר.

עוד מציינים הסוחרים כי ביומיים האחרונים, בהם לא התנהל מסחר בישראל, פעלו בנקים זרים בינם לבין עצמם במסחר בשקל. לדבריהם, גופים זרים רבים צפו את הפתרון שהתגבש בין אבו מאזן ובין ערפאת וקנו שקלים זה מזה ללא התערבות של בנקים ישראליים. קניות הזרים הורידו את שערו של השקל לכיוון רמת ה-4.6 שקלים, לאחר שנסחר בתום יום שלישי ברמה של 4.61 שקלים.

ביום שלישי האחרון, לאחר שבוע שבו לא נקבע שער יציג לשערי החליפין, נקבע השער היציג של הדולר ברמה של 4.616 שקלים - הגבוהה בכ-0.81% מהיציג הקודם, שנקבע ביום שלישי שלפניו. מול היורו נחלש השקל בצורה חדה יותר, והשער היציג של המטבע האירופי נקבע ביום שלישי ברמה של 5.048 שקלים - גבוה בכ-2.5% מהיציג הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully