וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים הביאו את המדדים סמוך לרמתם בתחילת השנה; פאריס עלתה ב-1.7%

איתמר וולקוב

23.4.2003 / 22:59

מניות יצרנית הנעליים הגרמנית פומה זינקו ב-13% עקב הכפלת רווחיה ברבעון; בפרנקפורט עלה דקס ב-0.45%



מניות הביטוח הובילו את הבורסות באירופה לעליות לשיא של כשלושה חודשים, שכמעט והשיבו את התשואות מאז תחילת השנה לאפס. זאת, על רקע דו"חות רבים טובים מהצפוי שהפיגו את חששות המשקיעים והוכיחו כי הכלכלה הגלובלית לא התרסקה ברבעון הראשון. בלונדון עלה מדד FTSE ב-1.25%; בפאריס הוסיף מדד CAC כ-1.7%; ובפרנקפורט עלה מדד דקס ב-0.45%.



מניות חברות הביטוח הבריטיות אוויווה ופרודנשל עלו ב-6.2% ו-6%, בהתאמה, לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס ציין אותן כמומלצות ביותר בשוק הביטוח הבריטי. הדו"חות הטובים שפורסמו אתמול במבטחת המשנה האמריקאית אוורסט רה משכו את מניות מינכן רה, מבטחת המשנה הגדולה בעולם, ב-2.2%.



יצרנית השבבים הגרמניה ASML הוסיפה 6%, לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני קטן מהצפוי, בזמן שיצרנית הנעליים פומה זינקה ב-13% לאחר שיותר מהכפילה את רווחיה ברבעון הראשון והגדילה התחזית ל-2003.



ענקית המזון השווייצית נסטלה ירדה ב-0.7% לאחר שרשמה ירידה חדה מהצפוי במכירות ברבעון הראשון של 2003. החברה דיווחה על ירידה של 7.5% במכירות ל-14.39 מיליארד דולר, שנבעה בעיקר מפערים בשער המטבע עם התחזקות הפרנק השווייצי.



החברה, שבין מוצריה כלולים מותגי נסקפה ודגני הבוקר, העריכה כי בהמשך השנה צפויה צמיחה וכי תעמוד ביעדיה לשנת 2003.



חברת התוכנה הגרמנית SAP איבדה 1.1%, לאחר הורדת המלצה משני בתי השקעות. UBS ורבורג חתך המלצתו למניה ל"הפחת", מהמלצת "נייטרלי", תוך הערה כי רווחי החברה ממכירת רשיונות תוכנה יירדו במחצית השנה השנייה. מורגן סטנלי הוריד המלצתו למניה ל"משקל חסר" מ"משקל שווה".



במניות הטכנולוגיה המובילות נרשמת מגמה חיובית. נוקיה עלתה ב-2.2%, אריקסון הוסיפה 3.3%. ST, יצרנית השבבים הצרפתית, התחזקה ב- 2.8%, ואינפיניון איבדה 2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully