וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 30% במספר הבקשות להקטנת המקדמות למס הכנסה

בן-ציון ציטרין

24.4.2003 / 9:31

העלייה נרשמה על רקע הירידה החדה בפעילות הכלכלית במשק - כך עולה מבדיקה מדגמית שערכה לשכת יועצי המס בקרב חבריה



מספר בקשות נישומים - חברות ועצמאים - להקטין את המקדמות שלהם למס הכנסה גדל ב-30% מתחילת השנה לעומת 2002; העלייה נרשמה על רקע הירידה החדה בפעילות הכלכלית במשק - כך עולה מבדיקה מדגמית שערכה לשכת יועצי המס בקרב חבריה.



המקדמות לשנת המס 2003 מתבססות על הדו"חות של שנת המס 2001, וחלק מהן מתבססות על הדו"חות של שנת המס 2000, שהיו שנים טובות יותר למגזר העסקי, לעומת המציאות העסקית כיום. עובדה זאת מהווה סיבה מרכזית לבקשות להקטנת המקדמות.



מס הכנסה שלח לנישומים את פנקסי המקדמות עבור 2003 בנובמבר 2002. כעת, לאחר ארבעה חודשי פעילות, מגלים הנישומים כי בפעילות העסקית שלהם חלה ירידה משמעותית, והם דורשים הקטנת המקדמות.



במס הכנסה מוכנים להקטין את המקדמות, ללא הערמת קשיים. ואולם אם מתברר בסוף השנה כי המחזור העסקי של הנישום גדל - מוטל עליו קנס בגובה של הצמדה מלאה וריבית שנתית של 4% מיולי 2003.



במקביל, קיימת דרישה של נישומים עצמאים להקטין את המקדמות למוסד לביטוח לאומי. הביטוח הלאומי תובע כי הבקשות יועברו לאחר הגשת המאזן לרבעון הראשון של השנה. לכן, נראה כי במאי, כאשר יועצי המס ישלימו את הכנת המאזן לנישומים לרבעון הראשון, יוגשו דרישות רבות להקטנת המקדמות.



על פי פקודת מס הכנסה, ההחזרים בגין תשלומי היתר של הנישומים ל-2002 יתחילו בסוף יוני הקרוב. על פי הדו"חות שהוגשו נראה כי השנה תחול עלייה חדה בהיקף ההחזרים לעומת אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully