וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינהל התעופה: ללא הקמת רשות סטטוטורית ייתכן איסור טיסה מישראל לארה"ב

זוהר בלומנקרנץ

24.4.2003 / 10:01

ראש מינהל התעופה האזרחית: "אם צוות ביקורת של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב ימצא כי תשתית התעופה בנושאי חקיקה ואכיפה שלנו לא מספיקים, הוא יאסור עלינו לטוס לארה"ב"



"אם לא תוקם רשות תעופה אזרחית סטטוטורית, ישנה סכנה לתשתיות התעופה בישראל" - כך אמר ראש מינהל התעופה האזרחית, עמוס עמיר, בערב החג. "אם יבוא עוד פעם צוות ביקורת של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA), וימצא כי תשתית התעופה בנושאי חקיקה ואכיפה שלנו לא מספיקים, הוא יאסור עלינו לטוס לארה"ב".



שר התחבורה, אביגדור ליברמן, עתיד להכריע בעניין הקמתה של רשות סטטוטורית בקרוב. עמיר נפגש עם ליברמן בערב החג והעלה בפניו את הסוגיה, אך עד כה לא התקיים דיון מעמיק בתוכנית. עמיר סבור כי מינהל התעופה האזרחית הוא גוף קטן, שמשאביו המוגבלים אינם מספיקים להתמודדות עם תשתיות התעופה המתרחבות של ישראל.



עמיר אמר כי ישראל עמדה ב-95' במצב דומה לזה שבו היא נמצאת כיום, לאחר שצוות ביקורת של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב הציב אולטימטום של שלושה חודשים, ולפיו ייאסר על חברת אל על לטוס לארה"ב. "נעשו אז תיקונים חפוזים שהעבירו את האיום, אך אין זה אומר שהדבר לא יכול לקרות פעם נוספת עתה", אמר עמיר. "לתעופה בישראל אין תשתיות חקיקה ואכיפה מספקים. מחר יכול לבוא אלינו העולם ולומר לנו, אתם לא נמנים על הקהילה שלנו. לא נוכל לעשות שום דבר, כל עוד לא נהפוך לרשות תעופה עצמאית", הוסיף.



לדברי עמיר, ליברמן יצטרך לקבל החלטות בעניין הקמתה של הרשות הסטטוטורית "תוך זמן לא ארוך". עמיר הוסיף: "אני מוכן ללכת אתו, אם הקו יהיה מתאים למה שאני חושב".



ועדה מקצועית בין-משרדית, שמינה שר התחבורה לשעבר, אפרים סנה, המליצה להפוך את מינהל התעופה האזרחית מאגף במשרד התחבורה לרשות סטטוטורית במשרד התחבורה. הוועדה המליצה על הקמת הרשות, לאחר שהתברר כי מינהל התעופה האזרחית אינו מסוגל לפקח באופן יעיל על ענף התעופה באמצעים העומדים לרשותו - בין השאר בשל מצוקת כוח אדם ובשל תנאי עבודה ירודים.



סנה, שאימץ את מסקנות הוועדה, מינה ועדת היגוי משרדית, שתוביל את הרפורמה במינהל התעופה להפיכתו מאגף במשרד התחבורה לרשות סטטוטורית. במקביל מינה סנה שני צוותי משנה בין-משרדיים שיגבשו את המבנה הארגוני והמבנה התקציבי של הרשות החדשה.



בראש ועדת ההיגוי המשרדית עמד עמיר. לצדו היו חברים בה עו"ד מלי סיטון, היועצת המשפטית של משרד התחבורה; צ'רלס סלומון, סמנכ"ל בכיר לתכנון וכלכלה במשרד התחבורה; אלישע שחף, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד התחבורה, ועוזי יצחק, יועץ מנכ"ל משרד התחבורה.



בראש צוות המשנה לקביעת המבנה הארגוני של הרשות החדשה עמד שחף, ולצדו היו חברים בו מוטי אהרוני, מנהל אגף לשירות משרדים בנציבות שרות המדינה; דוד קנדלר, הממונה על התעופה הכללית במינהל התעופה האזרחית; בני נאור, מנהל אגף משאבי אנוש במשרד התחבורה, ואמיר שביט, רפרנט אגף תקציבים במשרד האוצר.



בראש צוות המשנה לקביעת התקציב של הרשות עמד סלומון, ולצדו היו חברים בו ערן הורן, חשב משרד התחבורה; עו"ד סיטון, ואבי ירושלמי, מנהל אגף תכנון אסטרטגי במשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully