וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטסקרין עברה לרווח חצי שנתי והעלתה את תחזיות השנה כולה

דפנה מאור

24.4.2003 / 10:37

יצרנית תוכנות אבטחת המידע היא אחת המניות החביבות על קרן מניות היצוא והרב לאומיות של פידליטי

חברת אבטחת המידע נטסקרין (סימול NSCN) רשמה רבעון שני ברציפות של הצלחה בעסקיה. במחצית השנה שהסתיימה ב-31 במארס עברה נטסקרין, ממתחרותיה של צ'ק פוינט הישראלית, לרווח של 9.1 מיליון דולר, הכנסותיה צמחו ב-78% - והיא טוענת שהגדילה את נתח השוק שלה ברבעון.

הרבעון האחרון היה מוצלח במיוחד עבור נטסקרין. היא זכתה בפרס מוצר האבטחה הנבחר ל-2003 בתחום הפיירוול ממגזין הטכנולוגיה "נטוורקס", ומנהל אחד מקרנות פידליטי אמר כי הוא צופה שמנייתה תמשיך לעלות.

נטסקרין רשמה רווח נקי של 5.9 מיליון דולר, או 8 סנט למניה, ברבעון הראשון של השנה. בתקופה המקבילה רשמה הפסד של 3.3 מיליון דולר, 5 סנט למניה. הכנסותיה בתקופה זו זינקו ב-82% ל-58.3 מיליון דולר, לעומת 32 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2002.

בניכוי הוצאות על אופציות ואחרות, רשמה החברה רווח של 13 מיליון דולר - או 15 סנט למניה, ועלתה בשני סנט על תחזיות האנליסטים.

הכנסות המחצית הראשונה של שנת הכספים צמחו ל-109.4 מיליון דולר, לעומת 61 מיליון דולר במחצית המקבילה ב-2002. הרווח הנקי במחצית היה 9.1 מיליון דולר, כ-12 סנט למניה, לעומת הפסד של 37.7 מיליון דולר - 77 סנט למניה.

מנכ"ל החברה, רוברט תומאס, אמר כי החברה המשיכה להגדיל את נתח השוק שלה בזכות מחירים נמוכים יותר והמלצות מפי לקוחותיה. בתקופת המלחמה הבחינה החברה בהפוגה בהזמנות למוצריה, אולם לאחר נפילה זו חזרו העסקים למסלולם הרגיל - אמר תומאס.

עבור הרבעון השני של השנה צופה נטסקרין צמיחה של 8%-10% בהכנסות לעומת הרבעון שלפניו - כלומר הכנסות של 63-64 מיליון דולר. החברה העלתה את תחזיותיה לשנת הכספים המסתיימת בסוף ספטמבר, והיא צופה לרשום הכנסות של 237-240 מיליון דולר.

בשנה החולפת זינקה מניית נטסקרין ממחיר של 10 דולר ל-21 דולר - תשואה של יותר מ-100% בשנה. לשם השוואה, מנייתה של צ'ק פוינט ירדה באותה תקופה בכדולר - תשואה שלילית של כ-5%. טים כהן, מנהל קרן אקספורט אנד מלטינשונלס של פידליטי - חברת ניהול הקרנות הגדולה בארה"ב, אמר שהוא צופה עלייה במחיר מניית נטסקרין.

בסתיו 2002 נסחרה מניית נטסקרין במכפיל רווח עתידי של 40, שהיה גבוה מאוד - אמר כהן. אולם נטסקרין היא חברת טכנולוגיה נדירה שיש לה מחזור מוצר חזק, והיא הצליחה לצמוח בתקופה בה מרבית חברות הטכנולוגיה סבלו מחולשה קשה. למרות עלייה של 50% במחיר המניה בסתיו, ירד מכפיל הרווח של המניה - שכן תחזיות הרווח שלה השתפרו.

בניגוד לנטסקרין, הציגה צ'ק פוינט רבעון בו נרשמה ירידה בהכנסות לעומת הרבעון הקודם - וקיפאון לעומת המקביל. ההכנסות הסתכמו ב-104.8 מיליון דולר, ירידה של 5% לעומת הרבעון הקודם, ובלא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל ב-2002. תוצאותיה של צ'ק פוינט אמנם נחשבו למעולות על רקע המצב הקשה ששורר בשוק, אולם היא לא נתנה תחזיות להמשך השנה - בניגוד לתחזיות האופטימיות של נטסקרין הקטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully