וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח: המגמה החיובית מתחדשת; עליות של כ-0.5% בשחרים; התשואות בטווח הארוך יורדות ל-9%

אילן מוסנאים

24.4.2003 / 15:57

המגמה החיובית באפיק השקלי בזכות הצפי למדדים שליליים בחודשים הקרובים וההבנות בין ערפאת לאבו מאזן; הדולר נחלש ל-4.569 שקלים; ירידות בגלילים צמודי המדד



אחרי המימושים ביום שני האחרון, שב שוק האג"ח אל המגמה החיובית שאיפיינה את המסחר בו בתקופה האחרונה. האפיק השקלי נסחר בעליות שערים על רקע היחלשות הדולר והציפייה למדדים נמוכים בחודשים הקרובים.



הדולר נסחר בשעה זו במחיר של 4.569 שקלים, מחיר שמצביע על היחלשות של כ-1% בשערו של המטבע האמריקאי, ביחס לשער היציג שנקבע ביום שלישי האחרון ברמה של 4.616 שקלים. על פי הערכות בשווקים, היחלשות הדולר נובעת בעיקר מכך שאבו מאזן וערפאת הגיעו להסכמות לגבי הרכב הממשלה הפלשתינאית בראשות אבו מאזן. בימים האחרונים היו הערכות כי ערפאת יתמיד בהתנגדות למינויו של מוחמד דחלאן והדבר יביא לוויתור של אבו מאזן על תפקיד ראש הממשלה הפלשתינאית החדשה.



נציין כי התקוות למינויו של אבו מאזן לתפקיד ראש הממשלה הפלשתינאית, ולהתקדמות ביישום תוכנית מפת הדרכים האמריקאית היו בין הגורמים החשובים לסנטימנט החיובי בשוק. הירידות בשוק ההון ביום שני היו בעיקר על רקע הידיעות על קשיים בהרכבת הממשלה החדשה.



האג"ח השקליות מסוג שחר נסחרות כעת במגמה חיובית תוך עלייה ממוצעת של כ-0.5%. השחר מסדרה 2670, שתיפדה בעוד כ-4 שנים, נסחרת בעלייה של 0.5% והתשואה עליה יורדת לרמה של 8.82%. השחר הארוך יותר לטווח של כ-8 שנים, מסדרה 2680, רושמת כעת עלייה של 0.8% והתשואה עליה יורדת לרמה של 8.98%.



בגלילים צמודי המדד נרשמות הבוקר ירידות שערים בדרך כלל, על רקע הציפייה למדדים נמוכים בחודשים הקרובים, המק"מים והגילונים נסחרים במגמה חיובית והגלבועים צמודי הדולר רושמים ירידות של כ-0.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully