וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל גבאי: נחייב את החברות הממשלתיות לקבל את אישור האוצר לפני שינפיקו אג"ח

אמיר טייג

24.4.2003 / 13:16

החיוב לקבלת האישור ייכלל בחוק ההסדרים הקרוב; מנהל הרשות לחברות ציבוריות: "אנו רוצים למנוע קונפליקט בין האינטרסים של בעלי האג"ח בחברות הממשלתיות למדינה"



"חברות ממשלתיות אשר ירצו להנפיק אג"ח שיש בתנאיה כדי להכביד על הממשלה - אם כבעלת מניות או אם כריבון - יצטרכו לקבל את אישור האוצר לשם כך", כך אומר היום אייל גבאי, מנהל הרשות לחברות ציבוריות באוצר.



את דרישה זו מתכוון האוצר לכלול בשבוע הבא בחוק ההסדרים אשר יוגש לכנסת בקרוב. "אנו רוצים למנוע קונפליקט בין האינטרסים של בעלי האג"ח בחברות הממשלתיות לבין המדינה", אומר גבאי ומציין כי מטרת הסעיף בחוק ההסדרים הוא לאפשר למדינה לבצע שינויים מבניים בחברות אלו הכוללים הפרטות פיצולים וכדומה.



הבעיה התעוררה בחודשים האחרונים לאחר שחברת מקורות וחברת בתי הזיקוק הנפיקו אג"חים לגופים מוסדיים. שתי החברות כללו בתנאי האג"ח סעיף האומר כי בעת שינוי מבני כפיצול החברה הממשלתית או העברת השליטה בה, באמצעות הפרטתה, ייפדו האג"ח באופן מיידי. בצורה זו הקשו תנאי האג"ח על המדינה לבצע את השינויים המבניים או את הפרטת החברות כפי שאוצר מבקש לבצע. כמו כן, לאג"ח שהונפקו משועבדים נכסים מסוימים אשר יקשו על מימושן או על פיצולה של חברה, כפי שמוצע בעניין בתי הזיקוק.



הערכות הן כי החברות הממשלתיות, אשר ברובן אינן מעונינות בביצוע השינויים המבניים אותם מקדם האוצר, כללו תנאים אלו על מנת להקשות על האוצר. על פי היקפי הגיוס של מקורות ובתי הזיקוק, ההחזר המיידי אשר ידרשו המשקיעים המוסדיים בעת הפרטה או שינוי מבני בשתי החברות יגיע ל-2 מיליארד שקל. החברות, אשר התחילו כבר להשקיע כספים אלו יתקשו לעמוד בהחזר מידי, והממשלה אינה מעונינת לגבות תשלומים אלו בעצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully