וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: שווי של מיליארד יורו לחברה המשותפת למי עדן ודנונה עד 2008 - בר השגה

אילן מוסנאים

24.4.2003 / 14:58

האנליסט יובל זעירא מעניק למי עדן המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 82.3 ש' - גבוה בכ-21% ממחירה; העסקה תגרור עלויות אינטגרציה של 5-15 מ' יורו בשנה הראשונה;



יצירת שווי של למעלה מ-1 מיליארד יורו עד 2008 לחברה המשותפת למי עדן ודנונה, על פי הנוסחא שסוכמה בין הצדדים היא יעד בר השגה. כך מעריך האנליסט יובל זעירא מאי.בי.אי.



הוא מעניק למניה המלצת "קנייה" וקובע לה מחיר יעד של 82.3 שקל. מחיר זה נגזר משווי שוק של 747.1 מיליון שקל, שמורכב משווי מהוון של אחזקת החברה בחברה המשותפת - 197.2 מיליון יורו, בהערכה של 93.9 מיליון יורו לפעילות החברה בישראל, ובניכוי חוב החברה לאחר העסקה ובנטרול מניות רדומות. בנוסף, כולל המחיר פרמיה של 7.1 שקלים שזעירא מוסיף למניה, בגין הצעת הרכש החלקית שהאחים נפתלי צפויים לפרסם. אגב, באי.בי.אי מעניקים שווי אפס לפעילות הבקבוקים בישראל וכן לתחומי הקפה, מכונות השתייה והמדיחים המשרדיים.



זעירא מציינת כי החברה המשותפת Danone Springs Of Eden, שתרכז את פעילות המים המינרלים בכדים של מי עדן ודנונה באירופה, תהיה הכוח השני באירופה, אחרי נסטלה, עם נתח שוק של כ-20% משוק המים בכדים ביבשת.

באי.בי.אי מציינים כי על מנת להגיע לשווי של מיליארד דולר ב-2008, צריכה החברה הממוזגת להגיע לרמת מכירות של 300 מיליון יורו ורווח EBITA של 60 מיליון יורו. זעירא מעריך כי כדי להשיג מספרים אלו, תצטרך החברה להגיע ליעד של 600 אלף מנויים, הכפול כמעט ממנוייה היום. לדבריו, שילוב של רכישות של חברות נוספות והצמיחה הגבוהה של השוק (צמיחה שנתית של 11% לעומת התחזית לצמיחה של 14% בשוק), יביא את החברה אל היעד.



בטווח המיידי, צפויה העסקה ליצור למי עדן רווח הון של כ-100 מיליון יורו, שיגדיל את ההון העצמי שלה ויקטין את יחס ההון העצמי להתחייבויות שלה. זעירא צופה כי בשנה הראשונה - החברה הממוזגת תניב למי עדן הפסדים עקב עלויות אינטגרציה חד פעמיות, שצפויות לנוע בין 5 ל- 15 מיליון יורו. בעקבות זאת, הוא מעריך כי החברה תסיים את השנה - בנטרול רווחי ההון מהעסקה בהפסד של 23-24 מיליון שקל, ביחס להפסדים של כ-70 מיליון שקל ב-2002. בשנה השנייה, מעריך זעירא, תציג החברה המשותפת איזון תפעולי לכל היותר.



לסיכום אומר זעירא כי הכניסה של דנונה ונסטלה לשוק המים בכדים, מעיד על כי שהן הגיעו למסקנה כי השוק הבתולי צפוי לממש בשנים הבאות את ציפיות הצמיחה המהירה, ומחזק את הערכה שהשוק ימשיך לצמוח בקצבים דו ספרתיים בשנים הקרובות וליצור ערך בטווח הארוך. האנליסט מציין כי הערכת השווי שלו מתבססת על השווי המינימלי של החברה באירופה - 720 מיליון יורו, וגם על פיה מחיר המניה של מי עדן הוא אטרקטיווי. עם זאת, הוא חוזר ואומר כי היקף השוק האירופי, צמיחתו והמבנה התחרותי שנוצר בו מביאים אותו למסקה כי יצירת חברה בעלת שווי של מיליארד יורו ב-2008 היא יעד בר השגה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully