וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות בפתיחת המסחר על רקע המשך עונת הדו"חות

שירלי יום-טוב

24.4.2003 / 16:38

מרקורי מאבדת כ-4.5% על רקע הנפקת האג"ח; טבע יורדת ב-1.5% בעקבות תוצאות סרונו; צורן מאבדת כ-1% לקראת פרסום התוצאות הלילה


על רקע שטף הדו"חות מצד החברות הנסחרות, ולאחר העליות אמש, נפתח יום המסחר בירידות במדדים. הנאסד"ק מאבד 0.9% והדאו יורד ב-0.8%.

בין המניות הישראליות בולטת בפתיחה מניית מרקורי בירידה של 4.6% למחיר של 34.5 דולר לאחר ההודעה על גיוס של עד 600 מיליון דולר באג"ח להמרה. מניית צ'ק פוינט יורדת ב-2.1% למחיר של 15.8 דולר וטבע יורדת ב-1.5% למחיר של 46.5 דולר על רקע התוצאות של חברת סרונו שהצביעו על ירידה ברווחיות החברה, המייצרת את תרופת הרביף המתחרה לקופקסון של טבע. צורן מאבדת 0.9% למחיר של 14.9 דולר לקראת התוצאות הערב עם סיום המסחר.

סקירת טרום מסחר

לאחר העליות שרשמו המדדים אמש, צפוי להיפתח יום המסחר בירידות של עד 0.6% בנאסד"ק 100 וב-S&P500 כאשר עונת הדו"חות לרבעון הראשון נמצאת בעיצומה והמשקיעים יקבלו לידיהם היום גם מספר נתוני מקרו. עד לסוף השבוע ידווחו כשליש מהחברות הנסחרות במדד ה-S&P500 על תוצאותיהן, כאשר היום מדובר גם על חברות גדולות הנכללות במדד הדאו ג'ונס, כגון חברת התקשורת SBC.

תוצאות נוספות יגיעו היום לאחר המסחר גם מהקמעונאית המקוונת אמזון שצפויה לדווח על ררוח נקי של 4 סנטים למניה ביחס להפסד נקי של סנט אחד למניה ברבעון מקביל.

מהזירה המקרו כלכלית יתקבלו נתוני הזמנות למוצרים בני קיימא לחודש מארס, שצפויים להצביע על ירידה של 0.6% לעומת ירידה של 1.6% בפברואר. גם הנתונים השבועיים בדבר מספר דורשי תביעות אבטלה יתפרסמו היום, אם כי מדובר בנתונים תנודתיים לרוב, שאינם משפיעים בדרך כלל באופן ניכר על זירת המסחר.

בין החברות הישראליות הנסחרות, הודיעה היום חברת מרקורי על גיוס של עד 600 מיליון דולר באמצעות אג"ח להמרה שייפרעו עד 2008. מרקורי תגייס 500 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים ותיתן להם אופציה לרכישת אג"ח נוספות בסכום של עד 100 מיליון דולר. משה אגרט, מנהל הפעילות של מרקורי באירופה, אפריקה והמזרח התיכון ציין כי המהלך יתבצע בזמן הקרוב, כלומר בטווח של ימים עד שבועות. מרקורי לא חושפת את מטרת הגיוס ומציינת מטרה כללית בלבד, הכוללת את צרכיה הארגוניים ובכללן רכשיות פוטניאליות. ההערכות הן כי מרקורי מתכננת רכישה של חברה גדולה. בסיום הרבעון הראשון היו למרקורי בקופה כ-730 מיליון דולר כולל השקעות לטווח ארוך.

חברת אלווריון המספקת פתרונות גישה אלחוטית רחבת פס (BWA), הודיעה היום כי מגאפון (Megafon), המפעילה הסלולרית הרוסית בטכנולוגית ה-GSM, ביצעה הזמנת המשך למערכת WALKair, פתרון אלחוטי רחב פס להעברת תקשורת בטכנולוגיה של "נקודה אחת למספר נקודות". המוצר WALKair בתדר GHz 10.5 יותקן כחלק מתשתית ה- GSM הנפרשת עבור מגאפון בצפון רוסיה וסיביר. אלווריון נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-140 מיליון דולר.

לאחר סיום המסחר, תדווח על תוצאותיה הרבעוניות חברת צורן , המספקת שבבים עבור נגני DVD ומצלמות דיגיטליות. בבית ההשקעות CIBC ציינו תחזית הכוללת הכנסות של 36 מיליון דולר על רווח נקי של סנט אחד למניה. צורן נסחרת לפי שווי שוק של כ-411 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully