וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה ביטל החלטת הביטוח לאומי לשלול גמלת הבטחת הכנסה מאם חד הורית עקב לימודיה

עינב בן יהודה

24.4.2003 / 16:09

התובעת טענה כי לימודיה היו לצורך העשרה בלבד וכי יש לבחון כוונת המחוקק הקובעת כי יש לשלול הזכאות לגמלה ממי שיש לו אמצעים לרכוש השכלה אקדמית



בית הדין האזורי בחיפה ביטל לאחרונה החלטת המוסד לביטוח לאומי לשלול גמלת הבטחת הכנסה לאם חד הורית, בשל לימודיה.



התובעת הינה אם לילד בן 6, לאחר לידתו החלה לקבל גמלת הבטחת הכנסה בשל היותה אם חד הורית. כשנה לאחר לידתו של בנה, נרשמה התובעת ללימודים במכללת הגליל המערבי במסגרת לימודי האוניברסיטה הפתוחה. התובעת נרשמה ל-3 קורסים לא חופפים. אורכו של כל קורס היה חודשים בודדים, למשך שעתיים בשבוע.



בתביעותיה התקופתיות להבטחת הכנסה ציינה כי אינה לומדת, אך במוסד לביטוח לאומי גילו עובדה זו במסגרת הצלבת נתונים, ודרשו לבטל את תשלום הגימלה.



התובעת טענה כי לימודיה היו לצורך העשרה כללית בלבד ולא לצורך תואר, וכי יש לבחון כוונת המחוקק ככזו הקובעת כי יש לשלול הזכאות לגמלה ממי שיש לו אמצעים לרכוש השכלה אקדמאית, ולא ממבוטח שמשקיע סכומים זניחים לצורך השכלה כללית. בנוסף, פנתה לעמותת ידי, בבקשה לפתוח במאבק ציבורי לשינוי תקנות המוסד לביטוח לאומי, וכן אל ח"כ נעמי חזן שהגישה הצעת חוק לתיקון חוק הביטוח הלאומי בנושא.



השופטת מהא סמיר - עמאר קבעה כי אין מחלוקת כי האוניברסיטה הפתוחה הינה מוסד להשכלה גבוהה, כפי שמוגדר בחוק הבטחת הכנסה אשר קובע כי סטודנטים במוסדות הללו אינם זכאים לגמלה.



עוד קבעה השופטת כי התובעת הוכיחה כי למדה 3 קורסים במהלך שנתיים וזאת בתדירות של פעם בשבוע למשך שעתיים בלבד בשעות הערב וכי מטרתה היתה השכלה כללית והעשרה. השופטת קיבלה את טענת התובעת כי לא התקיימו בלימודיה יסוד הסדירות בלימודים ולכן לא התקיים הסעיף בחוק הקובע היותה תלמידה במוסד מוכר והשולל זכאותה לגמלה.



השופטת ביטלה החלטת המוסד לביטוח לאומי וקבעה כי אין לקזז מהתובעת הגמלה ששולמה לה וכי יש להחזיר לה מיידית כל סכום שכבר קוזז מקצבת הילדים שהגיעה לה כתוצאה מהחלטה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully