וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיו קול-חי וקבוצת תכלת יתמודדו במכרז על תחנת רדיו דתית-מסורתית באזור המרכז

רוני קורן-דינר

24.4.2003 / 16:13

במכרז המחודש הורחבו גבולות הזיכיון על מנת לתת לזוכה יתרון על פני המתחרים, וניתנו עוד הקלות רגולטוריות; הבחירה בזוכה צפויה בעוד כחודשיים



שתי קבוצות הגישו הצעותיהן לרשות השנייה למכרז לתחנת רדיו דתית-מסורתית באזור המרכז. המציעות הן "רדיו קול חי", התחנה שכבר משדרת בחלק מאזור הזיכיון המוצע אולם סובלת מהפסדים כבדים בשל התחרות עם התחנות הפיראטיות, ו"רדיו אופק" שמובילה קבוצת תכלת תקשורת, אשר העלתה לאחרונה ערוץ טלוויזיה דתי בכבלים ובלוויין. המועד המשוער לתחילת שידורי התחנה הוא ספטמבר 2003.



בינואר השנה הוציאה הרשות את הזיכיון למכרז, לאחר עיכוב של כשנתיים ולאחר ש"רדיו קול חי" פנתה לבג"ץ על מנת שיורה לרשות ולמשרד התקשורת לנמק מדוע אינם מיישמים את ההחלטה לפרסם את המכרז ולהגביר את המלחמה בתחנות הפיראטיות.



במכרז המחודש הורחבו גבולות הזיכיון על מנת לתת לזוכה יתרון על פני המתחרים, וניתנה עוד שורה של הקלות רגולטוריות. גבולות הזיכיון כוללים עתה את כל השטח מקו רוחב נתניה-טייבה בצפון ועד לקו רוחב בית ג'וברין-ניצנים בדרום; דמי הזיכיון השנתיים שישולמו לרשות יעמדו על 40,300 שקל - כלומר, 8% בלבד מהסכום ששולם בעבר; שיעור התמלוגים לאוצר עומד על 4% מכלל ההכנסות (כאן לא ניתנה הקלה ביחס לתחנות האחרות).



כמו כן, הזוכה במכרז יהיה רשאי לשתף פעולה עם בעלי זיכיון אחרים הפועלים באזור הזיכיון, בכל הנוגע להקמת התחנה ותפעולה. גובה ההתחייבות של בעלי המניות כלפי הרשות השנייה יעמוד על 3.5 מיליון שקל - הפחתה ריאלית של 50% ביחס לעבר. בהקשר זה, מהרשות נמסר בעת פרסום המכרז כי היא מצפה שהתחנה תפעל ביעילות, ולכן לא תינתן עדיפות לתוכנית עסקית שתראה השקעת בעלים בסכום העולה על 3.5 מיליון שקל. בדיקת החוסן הפיננסי תיעשה רק לאחר בחירת הזוכים, וכך למעשה הזכייה תהיה על תנאי, עד הבדיקה. ברשות מציינים בסיפוק כי בעוד שלמכרז הקודם בשנת 1995 ניגשה רק קבוצה אחת שהייתה גם הזוכה, למכרז זה ניגשו שתיים.

הרכב קבוצת "רדיו קול חי - משדרים באמונה בע"מ": קרדן בבעלות יצחק גרינפלד 75.7%, יצחק אברהם שיינפלד 14.3%, ח"כ לשעבר נחום לנגנטל (מפד"ל) 10%. קבוצת "רדיו אופק" מורכבת מנתחים שווים (33.3% כ"א) של חברת תכלת רדיו, בבעלות איש העסקים שלמה בן צבי, גרטלר-דוידוב תקשורת שבבעלות חנה גרטלר (בעלי רדיו 99BU) וירון דוידוב (ממקימי "רדיו ללא הפסקה") וחברת זילברשטיין תקשורת בע"מ.



על פי לוח הזמנים המשוער, בתוך חודשיים צפוייה המועצה להחליט על זוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully