וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AIG יורדת ב-2.5% ומושכת את הדאו ג'ונס לירידות; מדד המוליכים למחצה מאבד 2%

רונן סרברניק

24.4.2003 / 23:11

אמריקן איירליינס יורדת ב-4.5% על רקע הערכות כי תיאלץ לפשוט רגל; עלייה במספר תביעות האבטלה הראשונות בשבוע שעבר



ירידות שערים נרשמות במרבית המגזרים בוול סטריט. תחזית שלילית של AIG מובילה לירידה במנייתה, המהווה מרכיב במדד דאו ג'ונס. מניות הטכנולוגיה יורדות בהובלת מגזר השבבים.



OECD, הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי, הוריד את תחזיות הצמיחה שלו עבור השנה הנוכחית ל-1.9%. חברות הארגון, 30 המדינות המתועשות, צפויות להתאושש במידה מתונה ו"לא מרהיבה" אמר הארגון, לאחר סיום המלחמה בעיראק.



נתוני מקרו: הכלכלה האמריקאית הוכיחה בחודש מארס את עמידותה, על רקע המלחמה בעיראק: הזמנות למוצרים בני קיימא זינקו ב-2% במארס לעומת פברואר, בניגוד לתחזיות שצפו ירידה של חצי אחוז. בפברואר נרשמה נפילה של 1.5% בהזמנות למוצרים אלה.



אולם בשוק העבודה נרשמו חדשות רעות: מספר הבקשות הראשונות לדמי אבטלה עלה במפתיע בשבוע שעבר ב-8,000 ל-455 אלף. היה זה המספר הגבוה ביותר מזה שנה.



AIG (סימול AIG), חברת הביטוח הגדולה בעולם, יורדת ב-2.5% לאחר שרשמה נסיגה קלה ברווח ברבעון הראשון. AIG רשמה רווח של 1.95 מיליארד דולר ברבעון, 74 סנט למניה, לעומת 1.98 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הירידה נבעה ממכירת השקעות בהפסד. הרווח בניכוי ההפסדים על השקעות עלה ל-90 סנט למניה לעומת 81 סנט בתקופה המקבילה. התוצאה עלתה בסנט אחד על תחזיות האנליסטים. אולם AIG צופה כי מחלת ה-SARS תפגע בפעילותה באסיה.



חברת הביטוח האמריקאית אטנה עברה לרווח של 330 מיליון דולר ברבעון הראשון. מנייתה עולה ב-9.5%.



נורטל רשמה במפתיע רווח ברבעון הראשון, לאחר שלוש שנים נטולות רווח רבעוני. יצרנית ציוד התקשורת הקנדית רשמה רווח של 54 מיליון דולר ברבעון, לעומת הפסד של 841 מיליון דולר בתקופה המקבילה. בשורת הרווח למניה רשמה נורטל סנט אחד. מנייתה עולה ב-3.2%.



אמריקן איירליינס (סימול AMR) יורדת ב-4.5% לנוכח הערכות כי תיאלץ לפשוט רגל.



ענקית התקשורת האמריקאית SBC (סימול SBC) עברה לרווח של 5 מיליארד דולר ברבעון הראשון. מנייתה עולה ב-0.9%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully