וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף טיפס ב-1.9%

אילן מוסנאים

24.4.2003 / 17:25

מחזור המסחר - 743 מיליון שקל - גבוה ביחס לימי פקיעה קודמים; מדד הבנקים עלה ב-2.5%; אגיס עלתה ב-3.9% בעקבות אישור מה-FDA

מדדי המניות המובילים בבורסה, שרשמו ביום שני ירידות שערים חדות של כ-2%, שבו היום למגמה החיובית שאיפיינה אותם בתקופה האחרונה ונסגרו בעליות נאות.

המעו"ף סיים את המסחר בעלייה של 1.9% לרמה של 382.36 נקודות, תוך שהוא שובר את רמת ההתנגדות הטכנית החזקה של 380 נקודות. מדד תל אביב 100 נסחר בעלייה של 1.6% לרמה של 392.43 נקודות, ומדד התל-טק נסחר בעלייה של 1%. מדד מניות הבנקים סיים את המסחר בעליות של 2.5%. מחזור המסחר מסתכם בכ-743 מיליון שקל, והיה גבוה ביחס לימי פקיעה קודמים.

מדד המעו"ף הקובע לפקיעת סדרת האופציות של חודש אפריל נקבע בבוקר ברמה של 375.36 נקודות - עלייה מתונה מול שער הבסיס שעמד על 375.1 נקודות. המחזור בפקיעה הסתכם בכ-310 מיליון שקל.

פעילים בשוק ציינו כי העליות בשוק, לאחר הפקיעה, נרשמו על רקע ההסכמות בין ערפאת ואבו מאזן בנוגע להרכב הממשלה הפלשתינית החדשה - שהביאו גם להיחלשות הדולר בכ-1.1% לרמה של 4.564 שקלים - ועל רקע העליות אמש בוול סטריט. בנוסף הושפע המסחר גם מהציפיות למדדים שליליים בחודשים הקרובים ולהפחתת הריבית ביום שני הקרוב. הפיגוע במהלך הבוקר בכפר סבא, בו נהרג ישראלי אחד ועוד עשרה נפצעו, לא הצליח למתן את האווירה החיובית בשוק.

למרות העליות החדות בשוק נסחרה מניית שופרסל בירידה של 3.9% במחזור של 13 מיליון שקל. המניה הגיבה לידיעה שפירסם הבוקר עיתון "מעריב", ולפיה ברשת חוששים כי היא תסיים את הרבעון הראשון של 2003 בהפסד עקב ירידה חדה במכירות במהלך הרבעון. באחרונה פורסם כי שופרסל מגבשת תוכנית התייעלות מקיפה, שתכלול פיטורים של יותר מ-20% מכוח האדם במטה הרשת וסגירת סניפים מפסידים. מניית הרשת המתחרה, רבוע כחול ישראל , הגיבה גם היא להתפתחות השלילית בשופרסל ונסגרה בירידה של 0.9%.

מניות הבנקים הגדולים ריכזו את עיקר הפעילות בשוק, כאשר מניית בנק הפועלים נסחרה בעלייה של 3.1% במחזור של 93 מיליון שקל - הגבוה בשוק, ומניית בנק לאומי עלתה ב-2.3% במחזור של 52 מיליון שקל.

מניית דיסקונט טיפסה בשיעור של 3.3%. המניה ירדה ביום שני בכ-1.6% למרות שבית ההשקעות לידר ושות' העלה את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר". בבית ההשקעות מעריכים כי הבנק מצוי בעיצומה של פניית פרסה משמעותית ביותר בדרך לרווחיות נקייה בת קיימא בשנים הבאות. בלידר העריכו כי דיסקונט, שסיים את שלוש השנים הקודמות בהפסדים כבדים, יציג ברבעון הראשון של 2003 רווח נקי של 67 מיליון שקל ויסיים את השנה עם רווח של 242 מיליון שקל. ב-2004, מעריכם בלידר, יראה הבנק שיפור נוסף בתוצאותיו, וירוויח 610 מיליון שקל.

בירידות בלטה גם מניית ענקית התרופות הגנריות טבע , שהשילה 2.3% משוויה במחזור ער של 83 מיליון שקל, כפי הנראה בעקבות הדיווחים של סרונו על צמיחה במכירות הרביף המתחרה בקופקסון של טבע. יתר המניות הדואליות נסחרו במגמה חיובית בדרך כלל כאשר מגי'ק טיפסה ב-13% ומשכה את החברה האם פורמולה לעליות של 8.5%, ריטליקס טיפסה ב-4.7% ואלרון עלתה ב-4.2%.

מניית אגיס עלתה ב-3.9% תוך מחזור של 25 מיליון שקל. המניה מגיבה כפי הנראה להודעה לפיה קליי פארק, שבשליטת אגיס, קיבלה אישור FDA לשיווק של תרופה גנרית חדשה, למוצר שמכירותיו ב-12 החודשים האחרונים הסתכמו בכ-27 מיליון דולר.

כי"ל טיפסה ב-3.7% במחזור של 46 מיליון שקל. העליות החדות באות בתגובה לדו"חות שפירסמה היום חברת פוטאש שהצביעו על גידול משמעותי בביקושים לאשלג באמריקה וכן לדו"חות של אלבמרלה, שדיווחה על עלייה במכירות המוצרים מעכבי הבעירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully