וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם גלובוס שוקל להגיש תביעה נוספת נגד חדשות ישראל בה ידרוש חשיפת בעלי המניות

רוני קורן-דינר

24.4.2003 / 17:35

כך נודע ל-TheMarker; בכיר באולפני ג.ג: "לא ייתכן שצבי חפץ קנה 11.5% מהחברה ומתנהג כבעל הבית"; מכחיש קיום מגעים לפשרה מחוץ לביהמ"ש בתביעת הפירוק שהגיש גלובוס



יורם גלובוס, בעלי אולפני ג.ג השותפה ב-12.5% בזכיינית ערוץ החדשות "חדשות ישראל", שוקל להגיש תביעה נוספת נגד החברה. לאחר שהגיש תביעת פירוק נגד החברה ביום שני השבוע, שוקל גלובוס לבקש מביהמ"ש צו מניעה שיעצור ביצוע כל פעילות בחברה עד שייחשפו כל בעלי המניות והקשרים ביניהם; כך נודע ל-TheMarker.



"לא ייתכן שצבי חפץ קנה באופן רשמי 11.5% מהחברה, ומתנהג כבעל הבית", אמר ל-TheMarker בכיר באולפני ג.ג. חפץ, יחד עם שותפו איגור מלשנקו, רכשו לפני כחודש מחצית ממניותיה של חברת פורמולה בערוץ, שהחזיקה עד אז 23% ממניותיו. כמו כן, חפץ מנהל מו"מ לרכישת מחצית ממניות משפחת רויכמן בחברה, שמחזיקה אף היא 23%. הסכם הרכישה של חפץ אושר ע"י המועצה לשידורי כבלים ולוויין. המועצה בדקה את קשריו של חפץ עם איש העסקים ולדימיר גוסינסקי, שחפץ שימש כנציגו ב"מעריב" (לגוסינסקי 27% ממניות "מעריב") ובעסקים נוספים בישראל.



"חפץ מתנהג כאילו רכש את מלוא מניותיה של פורמולה, וגם כמייצג האינטרסים של חברת IGB (שלה 12.5% בערוץ - ר.ק), אשר בעל השליטה בה הוא ולדימיר גוסינסקי. זאת, למרות שהצהיר בפני המועצה לשידורי כבלים ולוויין כי אין כל קשר בינו לבין גוסינסקי ככל הנוגע לערוץ החדשות. כבעלי מניות בערוץ ביקשנו מספר פעמים להבהיר את הקשרים בין שאר בעלי המניות, אולם לא נענינו". לדבריו, לאולפני ג.ג לא נשלח עותק מהתוכנית העסקית המחודשת בטרם הוגשה למועצה לכבלים ולוויין, וקבלת ההחלטות בחברה נעשית לאחרונה על פי רצונו של חפץ ובעלי המניות המקורבים לו בדירקטוריון.



היום התקיימה ישיבת דירקטוריון של בעלי המניות בערוץ, אליה הוזמנו גם נציגי ג.ג. על הפרק עמדו הבהרות לתוכנית העסקית המחודשת שהוגשה למועצה, וכן תביעת הפירוק שהגיש גלובוס נגד החברה. לדברי אותו בכיר, כאשר דנו הנוכחים בתביעת הפירוק, הם התבקשו לעזוב את החדר - וכך עשו. כמו כן, הוא הכחיש את הפרסומים לפיהם מתקיימים מגעים כלשהם בין הצדדים לקראת פשרה מחוץ לכותלי ביהמ"ש בנוגע לתביעת הפירוק. לא ניתן היה להשיג את תגובתו של חפץ עד למועד פרסום הדברים.



ביום שני השבוע הגיש גלובוס תביעה לפירוק חברת "חדשות ישראל". גלובוס, אשר בנוסף למניותיו בחברה קשור עמה גם בחוזה לאספקת שירותי אולפן, תובע את פירוק החברה בגין חוב של 1.35 מיליון דולר. באמצעות בא כוחו, עו"ד יוסי כהן, טוען גלובוס כי החברה הפרה את ההסכם לאספקת שירותי אולפן אשר נחתם לתקופה של 10 שנים, לא שילמה את דמי השכירות מאז חודש פברואר, והיא מתכננת להקים אולפנים חדשים לערוץ בעלות של 8 מיליון דולר. עוד נטען בכתב התביעה כי החברה נוהלה במרמה ובאופן רשלני ובזבזני.



בא כוחה של חדשות ישראל, עו"ד ראובן רייף, מסר בתגובה על תביעת הפירוק כי החברה לא חייבת דבר לאולפני ג.ג החל מדצמבר 2002, וכי כל הארכה של הסכם זכרון הדברים שנחתם בין הצדדים היתה טעונה אישור של הדירקטוריון והאספה הכללית. בהיעדר האישור, הדרישה לטענתם חסרת כל תוקף. החברה אף טוענת כי ההיפך הוא הנכון, ושגלובוס חייב מיליוני שקלים לחדשות ישראל בגין הפרת הסכם ההתקשרות ביניהם. החברה האשימה עוד את גלובוס בחוסר תום לב ובפרסום הכפשות במטרה להפעיל לחץ על גורמים בחברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully