וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטרפים לאופטימיות: במריל לינץ' צופים צמיחה של 1.2% ב-2003 והמשך בחוסנו של השקל

אמיר טייג

24.4.2003 / 17:57

זכריה אוזטורק המסקר את ישראל: פרסום מפת הדרכים לאחר מינוי אבו מאזן והחזרת תהליך השלום למרכז, עשויים לשפר את הסנטימנט שרוכשים המשקיעים הזרים לישראל



"אנו מעריכים כי יהיה זה הגיוני לעבוד עם תחזית צמיחה של 1.2% למשק הישראלי בשנת 2003", כך כותב זכריה אוזטורק ממריל לינץ, המסקר את ישראל מטעם בנק ההשקעות האמריקני. תחזית צמיחה זו נחשבת לאופטימית יחסית ונמצאת בתקרה העליונה של טווח התחזיות של הכלכלנים המקומיים. "הריבית הגבוהה והצטמצמות הגירעון המסחרי צפויים להמשיך לתמוך בחוסנו של השקל ובירידה באינפלציה לטווח היעד של בנק ישראל", מוסיף אוזטורק.



"למרות שנתוני 2003 צפויים לסמן כי הרע ביותר כבר מאחורי הכלכלה הישראלית, אין בכך על מנת להקפיץ את הדופק של המשקיעים", כותב אוזטורק. התעוררות אמיתית ברמת התעניינות המשקיעים בכלכלה הישראלית, עשויה להגיע עם התבהרות התמונה דיפלומטית והתקדמות התהליך בין ישראל והפלשתינאים. השתפרות התמונה הכלכלית אינה מספיקה על מנת לעורר התעניינות זו, כותב אוזטורק.



אוזטורק מציין כי אישור מועמדותו של אבו מאזן למשרת ראש הממשלה של הרשות הפלשתינית יביא לפרסום קרוב של תוכנית מפת הדרכים של הנשיא בוש, בה מוצעת הקמה של מדינה פלשתינית ריבונית עד שנת 2005. אומנם מרבית המשקיעים יקבלו תוכנית זו בסקפטיות נוכח כישלון הסכמי אוסלו, אך החזרת תהליך השלום למרכז ההתעניינות, עשויה לשפר את הסנטימנט של המשקיעים לגבי השקעה בישראל, שכיום הוא שלילי מאוד, כותב אוזטורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully