וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרביף של סרונו מחזיק בסוף הרבעון הראשון בנתח של 11% מהשוק האמריקאי

ניצן כהן

24.4.2003 / 18:05

אנליסטים: בשנה האחרונה טבע הפסידה מכירות של 10 מיליון דולר לטובת הרביף; ברבעון החולף הסתכמו מכירות הרביף בארה"ב ב-40.3 מיליון דולר



יצרנית התרופות השווייצית, סרונו, דיווחה היום על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2003. מהנתונים עולה כי הרווח הנקי של החברה ירד בשיעור של 14% ל-60.2 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 69.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מכירות ה"רביף" של החברה בארה"ב ברבעון הראשון הסתכמו ב-40.3 מיליון דולר - שהם נתח שוק של 11%.



הרביף מיועד לטיפול בחולי טרשת נפוצה ומתחרה באוונקס של ביוג'ן ובתרופת הבטאפרון של שרינג פלואו. בעקיפין מתחרה הרביף גם בקופקסון של טבע , שאף הוא מיועד לטיפול בחולי הטרשת הנפוצה. אנליסטים המסקרים את הענף מעריכים שעיקר העלייה במכירות של הרביף בארה"ב היא על חשבון ביוג'ן ושרינג ופחות על חשבון טבע, אולם חלק מזה בא על חשבון טבע, הוסיפו האנליסטים.



להערכת אחד האנליסטים המסקרים את טבע, איבדה טבע בשנה האחרונה לטובת הרביף מכירות בסדר גודל של 10 מיליון דולר, כ-2% מסך המכירות הכולל של הקופקסון שמהווה ספינת הדגל של טבע.



מכירות סרונו ברבעון הראשון של השנה עלו בשיעור חד של 29.4% והסתכמו ב-442 מיליון דולר לעומת הכנסות של 341.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. מנכ"ל החברה, ארנסטו ברטרלי, העריך שסרונו תצליח להשיג עד לסוף השנה עלייה בהכנסות בשיעור של 15%-20% ועלייה בשיעור דומה ברווח הנקי שלה.



הרביף של סרונו פותח על ידי חברת אינטרפארם הישראלית שמייצרת עבור סרונו את התרופה. אינטרפארם מחזיקה במרכז פיתוח וייצור בנס ציונה ומעסיקה כ-400 עובדים בישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully