וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד מנהלים וחברי דירקטוריון בזק ב-240 מיליון שקל בטענה להתנהגות רשלנית בנוגע לעסקת פלאפון-שמרוק

אסף ברגרפרוינד

24.4.2003 / 19:57

בתביעה הנגזרת, נטען כי נושאי המשרה של החברה לא דאגו שיהיו בידי שמרוק בטחונות להחזר ההלוואה לרכישת 50% ממניות חברת פלאפון, ולכן בזק נאלצה למחוק 240 מ' ש'



לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה היום תביעה נגזרת בסך 240 מיליון דולר נגד חברי הדירקטוריון ומנהלים בכירים אשר כינהו בחברת בזק בחודשים אוקטובר?נובמבר 2000. התביעה הוגשה על ידי אדם פרטי בשם גדעון אוזיק, המחזיק ב-1,590 ממניות בזק, שטוען כי התנהגותם הרשלנית הרשלנית בנוגע לעסקת פלאפון?שמרוק גרמה לבזק הפסד בסך 240 מיליון דולר.



התביעה הוגשה בין היתר נגד עידו דיסנצ'יק יו"ר הדירקטוריון, אילן בירן מנכ"ל החברה ונגד חברי הדירקטוריון. בתביעה נטען כי רשלנותם של נושאי המשרה מתבטאת בכך שהם לא דרשו לקבל בטחונות להלוואה בסך 240 מיליון דולר שנתנו למימון חלק מעסקת פלאפון, וכתוצאה מכך נאלצה החברה לבצע הפרשה בספריה בגובה מלוא סכום ההלוואה.



בתביעה, אשר הוגשה באמצעות עורכי הדין עמית מנור ויוקי שמש, נטען כי נושאי המשרה של החברה לא דאגו לכך שיהיו בידי חברת שמרוק בטחונות להחזר ההלוואה לרכישת 50% ממניות חברת פלאפון.



התביעה הנגזרת הינה הליך משפטי שבו בעל מניות מיעוט יכול להגיש תביעה נגד נושאי משרה בחברה, בשם החברה. בדומה להליך של תביעה ייצוגית, גם במקרה של תביעה נגזרת ישנם שני שלבים דיונים. בשלב הראשון נבחנת השאלה האם יש לאפשר לבעל מניות המיעוט להגיש תביעה נגזרת בשם החברה נגד נושאי משרה, ורק במידה ובית המשפט משיב בחיוב לשאלה הזו נבחנות לגופהם הטענות נגד בעלי המשרה בחברה.



בתביעה נגד נושאי המשרה בבזק נטען כי התובע פנה לבזק, אשר מצדה טענה כי אין היא סבורה שבעלי המשרה בה התרשלו ולכן לטענת התובע במקרה כזה יש לו את הזכות להגיש את התביעה בעצמו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully