וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש בארה"ב דחה את בקשת ורייזון לעכב חשיפת שמות מנויים שהורידו שירים מהאינטרנט

סוכנויות הידיעות

24.4.2003 / 23:09

השופט ג'ון בייטס טען כי החברה לא הצליחה להוכיח כי ייגרם לה נזק בלתי הפיך בעקבות חשיפת שמות המשתמשים במקביל לדיוני הערעור



שופט פדרלי דחה היום את בקשת חברת ורייזון קומיוניקיישנס (סימול VZ) לעכב את ביצוע פסק דינו מחודש ינואר לפיו על החברה לחשוף את שמות של מנויים של חטיבת שירותי האינטרנט שלה, אשר הורידו שירים מהאינטרנט.



איגוד תעשיית התקליטים של אמריקה (RIAA), המוביל את מלחמתה של תעשיית התקליטים נגד הפצה פירטית של מוסיקה, דרש בחודש יולי האחרון מורייזון לחשוף את שמם של שני משתמשים אשר הורידו לכאורה מהרשת מאות שירים המוגנים בזכויות יוצרים.



השופט ג'ון בייטס צידד בעמדת ה-RIAA כאשר פסק בחודש ינואר כי על ורייזון לחשוף את שמות המשתמשים. בתגובה ביקשה החברה מבייטס שלא לחשוף את שמות המשתמשים עד לסיום הליכי הערעור על פסיקתו.



כאמור, החליט היום בייטס לדחות את בקשת ורייזון, בטענה כי החברה לא הצליחה להוכיח כי ייגרם לה נזק בלתי הפיך בעקבות חשיפת השמות.



התיק נחשב למבחן מכריע של "חוק זכויות היוצרים הדיגיטלי של המילניום" (DCMA) הנודע מ-1998, המגן על ספקיות שירותי אינטרנט מפני תביעות בגין פעולות שביצעו מנויים שלהן, בתנאי שהן חושפות את שמו של העבריין כאשר הן נדרשות לעשות כן.



לטענת תעשיית התקליטים הפצה פירטית אחראית למרבית הנפילה של 400 מיליון דולר במכירותיה בין אמצע שנת 2001 לאמצע 2002, ונקטה בקמפיין אנטי-פיראטי אגרסיווי המתמקד במשתמשים פרטיים, ולא ברשתות P2P, כמו נאפסטר, איימסטר והמלכה הנוכחית של החלפת הקבצים הבלתי מורשת, קאזה.



ה-Electronic Frontier Foundation, ארגון התומך בחופש הביטוי ברשת ואשר מסר לבית המשפט תצהיר התומך בעמדת ורייזון, קבע בחודש ינואר כי פסיקת בית המשפט מעלה חשש לפגיעה בזכויות המעוגנות בחוקה האמריקאית. בית המשפט הרשה לעצמו לצמצם את ההגנה על צרכנים המואשמים בהפרת חוקי זכויות היוצרים, למידה פחותה מזו המוענקת לאדם המואשם בהפצת שקרים זדוניים על אדם אחר ברשת.



"הזכות החוקתית להגנת המשתמשים באינטרנט נשחקת לפקודת חברות התקליטים, מבלי שהדבר יהיה כפוף לביקורת שיפוטית", אמר פרד וון לוהמן, עו"ד המתמחה בחוקי זכויות יוצרים המייצג את ה-EFF. "הן אינן נדרשות להוכיח לבית המשפט כי התביעה שלהן לגיטימית, והדבר עומד בניגוד מוחלט לאופן שבו אנו מתייחסים לצורות ביטוי לא חוקיות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully