וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום העניק לכבלים ארכה של חודש עד לאישורו מחדש של המיזוג; לא מוציא מכלל אפשרות דחיות נוספות

ערן גבאי

24.4.2003 / 12:48

ביקש להציג בפניו מסמכים עד ה-22 במאי; הכבלים ביקשו ארכה נוספת של חצי שנה ונדחו; ספק אם תמונת ההחזקות בחברת הכבלים הממוזגת תתגבש סופית עד אמצע מאי



הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, העניק לחברות הכבלים ארכה בת חודש ימים עד ה-22 במאי להעביר אליו מסמכים נוספים בטרם יקבל את החלטתו אם לחדש את האישור למיזוג חברות הכבלים, שניתן על ידו ב-22 באפריל 2002, ותוקפו פג בימים האחרונים.



שטרום נמנע מלמסור כמה זמן תיארך הבדיקה ברשות, אך הסכים לומר כי חברות הכבלים ביקשו ממנו ארכה של חצי שנה עד לבדיקתם המחודשת של פרטי המיזוג. שטרום התנגד לדרישה זו, אך הוא אינו מוציא מכלל אפשרות שיידרשו דחיות נוספות בטרם יקבל את החלטתו.



למעשה, בימים אלה ממשיך להתקיים המו"מ בין נאמן תבל - צבי יוכמן, לבין קבוצת דנקנר השקעות -המחזיקה במתב, במטרה להשלים את מיזוג חברות הכבלים ולהסדיר את הסכמי המימון לחברה.



כפי שדיווחנו, נשקלת האפשרות שמתב תחזיק ביותר מ-50% ממניות החברה הממוזגת - והחלטה בדבר תמונת החזקות בעלי המניות בחברת הכבלים הממוזגת צפויה להתגבש בשבועות הקרובים, ולאלץ את שטרום לדחות את מועד החלטתו בשנית.



שטרום נמנע בשלב זה מלהגיב לפרסומים, המעלים את האפשרות שדנקנר השקעות תחזיק בשליטה בחברת הכבלים הממוזגת - אך אם אלו יתאמתו, הרי שבפני שטרום יעמדו החלטות גם בדבר ההחזקות של קבוצת דנקנר בבנק הפועלים (11.6%) ובחברת הסלולר פרטנר (7.5% באמצעות מתב).



שטרום לא מתכוון לפטור את חברת הכבלים הממוזגת מהחובה לספק שירותי טלפוניה, אך בעבר הסכים לומר כי יסכים לבחון הקלות.



שטרום יבדוק בטווח החודש הקרוב בעיקר את השפעת המיזוג, וההיתר שניתן לחברות לפעול במשותף בתחום השיווק והתוכן, על עבודת הכבלים מול ה"מעטפת" - הספקים והיוצרים. שטרום מעוניין גם לבחון את מידת השיפור וייעול התהליכים בעבודת חברות הכבלים מול גורמים בסביבה העסקית.



חברות הכבלים ביקשו מאז אישור המיזוג, ב-22 באפריל 2002, להקל בתנאי פריסת רשת הטלפוניה בכבלים. על פי קביעת שטרום, החברה הממוזגת תחויב להתחיל באספקת שירותי טלפוניה נייחים לציבור בישראל בתוך שנתיים, קרי עד אפריל 2004, בפריסה גיאוגרפית רחבה - ונקבעו מדרגות פריסה ושירות ברורות שעל החברה לעמוד בהן. אחת המדרגות העיקריות היא החובה בפריסה ארצית מלאה - שנתיים מיום תחילת הענקת השירות באזור הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully