וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבים למו"מ: בנק ישראל יאשר בשבוע הבא עסקות אלרן ואי.די.בי

אורה קורן

25.4.2003 / 8:12

המקורבים העריכו, כי כל האישורים יינתנו תוך 7-10 ימים, אך ייתכן כי האישור לעסקת אלרן יינתן בהפרש של ימים ספורים מהאישור לעסקת אי.די.בי אף שהן אינן מותנות זו בזו



"ועדת הרישיונות של בנק ישראל צפויה להתכנס בשבוע הבא לאישור עסקות אלרן ואי.די.בי " - כך מסרו אתמול מקורבים למגעים בין משפחות דנקנר לבנק ישראל. לדבריהם, אישור בנק ישראל לעסקות אי.די.בי ואלרן יינתן, ככל הנראה, בסמיכות אף שהן אינן מותנות זו בזו. המקורבים העריכו, כי כל האישורים יינתנו תוך 7-10 ימים, אך ייתכן כי האישור לעסקת אלרן יינתן בהפרש של ימים ספורים מהאישור לעסקת אי.די.בי.



שתי העסקות קיבלו את כל האישורים הרגולטוריים להשלמתן, למעט אישור בנק ישראל. נוחי דנקנר אמור להשלים את עסקת אי.די.בי עד ה-30 באפריל 2003. ואולם אם יידרשו כמה ימים נוספים להצגת האישור מבנק ישראל, מסתמן כי המוכרים לא יראו בכך הפרת ההסכם ויעניקו את הארכה.



במסגרת העסקה תרכוש קבוצה בראשות נוחי דנקנר את גרעין השליטה (51.7%) באי.די.בי תמורת 434 מיליון דולר, על פי ההסכם. בין המוכרים לקונים נמשכים מגעים להורדת שווי החברה לצורך ביצוע העסקה תוך הבטחה לתשלום ההפרש על פי ביצועי החברה בשנתיים שלאחר מכירתה.



במסגרת עסקת אלרן מארגנים בני משפחת דנקנר האחרים את אחזקותיהן הציבוריות תחת חברת אלרן השקעות. החברה תהיה בשליטת דורי דנקנר, דני וגדי דנקנר ומשפחות מור ואלרן. אלרן השקעות תחזיק באלרן החזקות, דנקנר השקעות, דור כימיקלים ותעשיות מלח השותפה בגרעין השליטה בבנק הפועלים.



אישור בנק ישראל מותנה בהסדר עם קבוצת אריסון שלפיו תגדיל אריסון את אחזקותיה בגרעין השליטה בבנק הפועלים, באמצעות הסבת כ-2% מהמניות החופשיות שהיא מחזיקה בבנק למניות שליטה. המניות משועבדות ועל פי כללי בנק ישראל לא ניתן לאשר שעבוד על מניות שליטה.



כדי לא לבלום את שתי העסקות הנחשבות למשמעותיות ביותר במשק בתקופה זו, הסכים בנק ישראל להעניק לאריסון ארכה של שש שנים להסרת השעבוד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully