וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקים מהדקים הפיקוח על יצואנים למזרח הרחוק - עקב מגיפת הסארס

אורה קורן

25.4.2003 / 8:22

הבנקים בודקים אם נרשם אצל לקוחותיהם שינוי בקבלת תמורות כספיות - בעיקר מלקוחות הפעילים בהונג-קונג ובסין - מול מסגרת האשראי של אותם לקוחות



במערכת הבנקאות התחילו להדק את הפיקוח על לקוחות אשר חלק ניכר מפעילותם מתבצעת מול מדינות שבהן חלה האטה בפעילות העסקית כתוצאה ממגיפת הסארס - כך אישרו מקורות בנקאיים. לדבריהם, הבנקים בודקים בהקשר זה אם נרשם אצל לקוחותיהם שינוי בקבלת תמורות כספיות - בעיקר מלקוחות הפעילים בהונג-קונג ובסין - מול מסגרת האשראי של אותם לקוחות.



בענף היהלומים אמרו אתמול כי בנקים התחילו לבחון אפשרויות להגבלת אשראי של יהלומנים אשר חלק ניכר מפעילותם מתבצעת מול המזרח הרחוק. לדבריהם, בהנהלת בנק אגוד, המממן חלק ניכר מענף היהלומים, דנו בשבועיים האחרונים בגיבוש מדיניות מול אותם יהלומנים, במקרה שמגיפת הסארס תפגע בפעילותם. יצוא היהלומים הישראליים להונג-קונג נאמד במיליארד דולר בשנה.



בענף אמרו כי עד כה לא נרשמו ירידות ביצוא למזרח הרחוק, ואולם צפוי כי חלק ניכר מהסחורה שיוצאה למרכזי שיווק תוחזר לישראל בשבועות הבאים. בבנקים אמרו כי עד כה לא נרשמה ירידה בגביית כספים על ידי יהלומנים מלקוחותיהם במזרח הרחוק.



מנכ"ל בנק אגוד, בני אושמן, אמר בתגובה כי העניין נמצא תחת מעקב, ואולם הדגיש כי בשלב זה אין כל שינוי במדיניות הבנק כלפי לקוחות הפועלים מול המזרח הרחוק או כלפי ענף היהלומים.



"ענף היהלומים נכנס ל-2003 אחרי שנה וחצי מאוד טובות, שלא היו כמותן במשך שנים רבות", אמר אושמן, "ולכן הענף יכול לספוג גם האטה בפעילות שיכולה להיגרם כתוצאה מהמגיפה".



כמה מהיהלומנים הישראלים עברו בשנים האחרונות לייצור במלטשות בסין ובהודו, שבהן כוח האדם זול יותר.



בעקבות התפרצות מגיפת הסארס, החזירו כמה מהם את מנהלי העבודה לישראל והשאירו את הייצור בידי המקומיים. בענף צופים כי יהלומנים יתחילו להאט את הרכישות של יהלומי גלם בשלב הנוכחי כדי להתמודד טוב יותר עם המשך הירידה בביקושים.



חברת דה-בירס, מונופול יהלומי הגלם העולמי, הודיעה השבוע ליהלומנים על ייקור של 3% בממוצע ביהלומי הגלם במכירות הצפויות בשבוע הבא. ייקור יהלומי גלם מוביל בדרך כלל לירידה ברכישות, ואולם בענף אמרו כי ההתייקרות אינה נובעת מעניינה של דה-בירס לצמצם את הביקושים. יהלומנים אמרו כי על פי נוסח הודעה ששיגרה דה-בירס ללקוחותיה, ההתייקרות נובעת מכך שהחברה זיהתה רווח "בלתי סביר" בקרב כמה מהלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully