וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידת הדולר פוגעת ביצוא, אבל משפרת מצב הבנקים

שלומי שפר

25.4.2003 / 9:04

ייסוף של 7% בשער השקל בחודשים האחרונים תורם לשיפור הלימות ההון בבנקים ומגדיל את ההכנסות מעמלות * הייסוף נמשך: הדולר היציג צנח ב-1.13% ל-4.564 ש'





בן זאב מסביר כי השלוחות של הבנקים בחו"ל מרוויחות בדולרים והבנקים בישראל חוששים להיות חשופים לתנודתיות בשער הדולר. לפיכך, מרבית הבנקים מגדרים את חשיפת הדולר בישראל, כלומר הרווח שמגיע מחו"ל אמנם יורד, אך הגידור של השער מאזן אותו ולפעמים אפילו מגדיל את הרווחיות.



ירידת שער הדולר מיטיבה את מצב הלקוחות וכך משפיעה לחיוב גם על הבנקים. חובם של לקוחות הנוטלים הלוואות דולריות מצטמצם כתוצאה מירידת שערו. במקביל, כפי שקורה בשבועות האחרונים, מחירי המניות בבורסה המקומית עולים. במקרים רבים משמשות מניות החברות כביטחונות בידי הבנקים, כך שמצבת החובות של הלקוחות קטנה ורמת הביטחונות שלהם עולה.



לדברי בן זאב תהליך זה מביא לירידה בהפרשות לחובות המסופקים של הבנקים, מכיוון שמצב הלווים משתפר.



"הרבעון הראשון של השנה הוא תמיד קצר יותר משאר הרבעונים כי דו"חות הרבעון הרביעי נסגרים בסוף מארס ואת הדו"חות של הרבעון הראשון סוגרים בסוף מאי, כך שחלק מההפרשות של הרבעון הראשון כבר נעשו ברבעון הרביעי של השנה הקודמת. לפיכך, מבחינת ההפרשות לחובות מסופקים ניתן לצפות להפרשות נמוכות", אומר בן זאב.



לדברי בכיר בשוק ההון, הבנקים נהנים גם מהתנודתיות בשוק. "בדרך כלל כאשר יש תנודתיות גדולה בשוק המט"ח או בשוק המניות גוברת פעילות הציבור בענפים אלו. מכיוון שמרבית הציבור פועל דרך הבנקים, הדבר מביא לגידול מסוים בסך העמלות ומשפר את תוצאותיהם", אמר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully