וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל טפחות באיגרת לעובדים: הבונוס לא מחולק בשל דרישות לא סבירות של הוועד

חיים ביאור

25.4.2003 / 9:47

חיים פרייליכמן הוסיף באיגרת, כי עיתוי חלוקת הבונוס לא קשור להחלטות על הענקת בונוס בבנקים אחרים ולא יושפע מהכרזה אפשרית על סכסוך עבודה בבנק



הנהלת בנק טפחות וועד העובדים החליפו ביניהם השבוע האשמות, על רקע סירוב ההנהלה להעניק בונוס ל-700 העובדים בגין רווחי הבנק ב-2002; בעקבות בקשת ועד העובדים ממזכיר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות, ציון שמע, לפעול להכרזה על סכסוך עבודה בבנק במחאה על אי תשלום הבונוס, שלח מנכ"ל הבנק חיים פרייליכמן איגרת לעובדים, ובה נאמר כי "השבוע, כשחל חג הפסח, ועד העובדים מצא לנכון לפעול להכרזה על סכסוך עבודה ולהעכיר את היחסים בבנק".



פרייליכמן כתב באיגרת, כי הסיבה לאי תשלום הבונוס היא "דרישות כספיות לא סבירות שהעלה הוועד, במנותק מתחשיבי השכר ומההסכמים הקיבוציים שנחתמו בעשורים האחרונים עם ועד העובדים". לטענתו, "דרישות אלה אינן מאפשרות בשלב זה לממש את שאיפת הדירקטוריון והנהלת הבנק להעניק בונוס לעובדים".



עוד כתב פרייליכמן באיגרת, כי עיתוי חלוקת הבונוס אינו קשור להחלטות על הענקת בונוס בבנקים אחרים ולא יושפע מהכרזה אפשרית על סכסוך עבודה בבנק טפחות; "הבונוס יינתן כשיבשילו התנאים לכך והשפיות תחזור ותשלוט במהלכי ועד העובדים, המייצג אתכם לכאורה".



בתגובה שלח יו"ר ועד העובדים בבנק טפחות, שאול שאולי, איגרת לכלל העובדים ובה כתב, בין היתר, כי "מדי שנה נהוג לחלק בונוס לעובדים, כאשר יש רווחים המצדיקים זאת. כעת, בחג הפסח, כשאנו זקוקים במיוחד למזומנים, אנו רואים שהבונוס לא מחולק לעובדים שתרמו להיווצרות הרווחים, ומאידך כן מחולק לעובדי החברה האם, בנק המזרחי".



עוד כתב שאולי באיגרת, כי הנהלת הבנק, במשך שנים רבות, לא יישמה הסכמי שכר, "ועתה היא דורשת מאיתנו לוותר על זכות העובדים ליישם הסכמים אלה כלשונם. אנו רואים במתן הבונוס חלק בלתי נפרד מתנאי השכר והתעסוקה של העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully