וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים בעקבות נתוני הצמיחה; אינטל מאבדת 3.5%

רונן סרברניק

25.4.2003 / 23:09

אמזון עולה ב-13.5% לאחר שדיווחה על ירידה בהפסדיה ועל גידול בהכנסותיה; AMR עולה ב-8.5% לאחר שמנכ"ל החברה התפטר



צמיחה נמוכה מהצפוי בכלכלת ארה"ב, בשילוב עם החשש מפני התפשטות מגפת ה-SARS, מובילים את בורסות וול סטריט מטה. הנאסד"ק יורד בכ-0.7% בהובלת מניות השבבים. מדד מניות המוליכים למחצה נופל בקרוב ל-3%.



כלכלת ארה"ב צמחה בשיעור מתון מהתחזיות ברבעון הראשון של 2003. מנתונים ראשוניים שפורסמו היום עולה כי התמ"ג בכלכלה הגדולה בעולם עלה ב-1.6% ברבעון הראשון, עת המלחמה בעיראק וחורף קר במיוחד הובילו לחולשה בהשקעות העסקיות ובהוצאות הצרכנים. הצמיחה בארה"ב היתה נמוכה מהתחזיות של 2.3%, אך היתה גבוהה מזו שנרשמה ברבעון הרביעי- 1.4%.



אמזון, הקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם, עולה ב-13.5% לאחר שדיווחה על ירידה בהפסדיה ועל גידול בהכנסותיה ברבעון הראשון. החברה רשמה הפסד נקי של 10 מיליון דולר, 3 סנט למניה, פחות ממחצית ההפסד שרשמה ברבעון המקביל בשנה הקודמת. אמזון דיווחה על גידול של 28% בהכנסותיה לרמה של 1.084 מיליארד דולר, לעומת 847 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת ולעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 1.05 מיליארד דולר.



יאהו מטפסת ב-0.5% לאחר שהחברה הבת, יאהו יפאן, דיווחה על צמיחה של 106% ברווח בשנת הכספים ל-100 מיליון דולר.



מנכ"ל ויו"ר אמריקן איירליינס, דונלד קארטי, התפטר מתפקידו. התפטרותו של קארטי הגיעה בתום יומיים של דיונים במועצת המנהלים של AMR, החברה האם של אמריקן איליינס, על עתידה של חברת התעופה ככלל ועל עתידו של המנכ"ל. את תפקיד המנכ"ל יחליף סמנכ"ל התפעול גרארד ארפיי ואת תפקיד היו"ר יתפוס חבר הדירקטוריון אדוארד ברנן. אמריקן איירליינס נמצאת כעת באחת מתקופות השפל בהיסטוריה שלה. בתחילת השבוע דיווחה החברה על הפסד של 1.04 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2003. מניות החברה מגיבות בזינוק חד של 9%.



יצרנית הרכב פורד יורדת ב-5.5% לאחר ש-UBS ורבורג חתך המלצתו למניה מ"נייטרלי", ל"הפחת". מוקדם יותר היום, מזדה היפאנית, שפורד מחזיקה שליש ממניותיה, דיווחה על צמיחה של 77% ברווח התפעולי בשנת הכספים 2002 ואף חוזה כי השנה תרשום את הרווח הגבוה מזה עשור.



מניות השבבים רושמות ירידות חדות בהובלת אינטל שמאבדת 3.5%. ברודקום רושמת ירידה של 3.5%. AMD מאבדת 2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully