וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי עולה ב-1.2% בעקבות החלטת ארגון אופ"ק לקצץ את התפוקה

רונן סרברניק

25.4.2003 / 22:20

מחירי חוזי הנפט לחודש יוני עולים לרמה של 26.97 דולר לחבית; ארגון אופ"ק הודיע אתמול על הקטנת התפוקה בכ-2 מיליון חביות ליום



מחירי חוזי הנפט הגולמי רושמים עליות שערים, בעוד המשקיעים מעריכים מחדש את השפעת הודעת אופ"ק על קיצוץ תפוקת הנפט של הארגון. מחירי חוזי הנפט לחודש יוני עולים ב-1.2% לרמה של 26.97 דולר לחבית.



חברי הארגון, אשר נפגשו אתמול בווינה, קבעו להגדיל את מכסת תפוקת הנפט ב-900 אלף חביות ליום לרמה של 25.4 מיליון חביות ביום החל ב-1 ביוני. המכסה הנ"ל אינה כוללת את תפוקת הנפט של עיראק אשר נמצאת תחת סנקציות של האו"ם מאז 1991.



שר הנפט של סעודיה הסביר שהגדלת מכסת התפוקה למעשה תקטין את התפוקה הממשית בכ-2 מיליון חביות ביום. הארגון החליט על הורדת התפוקה בשל ירידה של כ-20% במחירי הנפט בחודשיים האחרונים.



החלטת אופ"ק מצביעה על כך שאופ"ק מפיקה למעשה 27.4 מיליון חביות ביום, יותר מכפי שחשבו האנליסטים. תפוקת אופ"ק עולה על מכסת התפוקה עליה הכריז הארגון מאחר שכל אחת מחברות הארגון מפיקה מעט יותר מכפי שהיא מכריזה.



בבורסת הסחורות של ניו יורק נסגר הנפט הגולמי במחיר של 26.64 דולר לחבית, לעומת 26.65 דולר לחבית אתמול.



מלאי הנפט בארה"ב רשמו עלייה בלתי צפויה בשבוע שעבר, כאשר משרד האנרגיה דיווח כי מלאי הנפט הגולמי הגיעו לרמה של 286.2 מיליון חביות, עלייה של 9 מליון חביות לעומת השבוע הקודם. ארגון API, אשר מנהל מעקב מקביל על מלאי הנפט בארה"ב, קבע כי בשבוע האחרון נרשמה עלייה של 13 מיליון חביות לרמה של 289.2 מיליון חביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully