וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הדיילים הסכים לקיצוץ בשכרם; אמריקן איירליינס אינה צפויה לפשוט רגל

רונן סרברניק

25.4.2003 / 20:45

מוקדם יותר היום התפטר מתפקידו מנכ"ל ויו"ר אמריקן איירליינס, דונלד קארטי לתפקיד המנכ"ל ייכנס סמנכ"ל התפעול גרארד ארפיי



חברת התעופה אמריקן איירליינס דילגה פעם נספת מעל משוכת פשיטת הרגל לאחר שאיגוד הדיילים של החברה הסכים לתוכנית הקיצוץ של ההנהלה.



לאחר יומיים ארוכים של דיונים, הסכים איגוד הדיילים לתוכנית קיצוץ 1.8 מיליארד דולר מההוצאות התפעוליות בשנה. דובר האיגוד, ג'ורג' פרייס, אמר כי "האיגוד קיבל את ההסכם המשופר, צעד אשר ימנע את פשיטת הרגל של החברה".



במהלך השבוע חשפו איגודי העובדים של החברה תוכנית בונוסים בשווי עשרות מיליוני דולרים ל-45 מנהלים בכירים, חשיפה אשר העלתה את הקיצוץ המיוחל על שרטון. בתגובה לחשיפת הבונוסים, הקפיאה אמריקן את התוכנית והמנכ"ל זכה לקיתונות של ביקורת על הדרך בה ניהל את המשבר הנוכחי ועל כך שבחר להסתיר את עובדת הבונוסים מאלפי עובדי החברה.



שניים משלושת ועדי העובדים הגדולים בחברה הודיעו אמש כי יהיו מוכנים "להמתיק" את הצעתם, ולבוא לקראת הנהלת החברה בתוכניתה לקצץ 18 מיליארד דולר בהוצאות תפעוליות. ועדי הטייסים ועובדי השינוע כבר אישרו את ההצעה וכעת הצטרפו הדיילים.



במידה ולא היה מסכים איגוד הדיילים לעסקת הקיצוצים, נאלצת היתה החברה להכריז על פשיטת רגל ולבקש הגנה מנושיה (צ'פטר 11).
מוקדם יותר היום התפטר מתפקידו מנכ"ל ויו"ר אמריקן איירליינס, דונלד קארטי. לתפקיד המנכ"ל ייכנס סמנכ"ל התפעול גרארד ארפיי ואת תפקיד היו"ר יתפוס חבר הדירקטוריון אדוארד ברנן.
הפסד של מיליארד דולר



ברבעון הראשון AMR הפסידה 1.04 מיליארד דולר, לעומת הפסד נקי של 1.56 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2002, שכלל הפרשה בגין שינוי חשבונאי בסך 998 מיליון דולר. ברבעון החולף ירדו ההכנסות ב-1% ל-4.16 מיליארד דולר. מספר הנוסעים היה כמעט זהה לזה שברבעון הראשון ב-2002, אך מחירי הטיסות ירדו ב-3% בממוצע.
כמו חברות תעופה אחרות בארה"ב ובעולם, גם אמריקן נפגעה קשות מהירידה במספר הנוסעים אחרי התקפות הטרור ב-11 בספטמבר. אך ההרעה בפעילות החלה עוד קודם, על רקע ההאטה הכלכלית ומצבת הוצאות קשיחה. ב-2002 הפסידה החברה 3.51 מיליארד דולר, ההפסד הגדול ביותר בתולדות התעופה האמריקאית.
דונלד קארטי נכנס לתפקיד לפני חמש שנים, בהבטחה לשפר את מערכת היחסים העכורה של ההנהלה עם העובדים, בין השאר על רקע סכסוכים עם המנכ"ל הקודם, רוברט קרנדל. כעת תומכים חלק מהעובדים בחזרתו של קרנדל, באומרם כי הוא מסוגל להבריא את החברה, כפי שעשה בעבר (באמצעות קיצוצים עמוקים). קרנדל אמר בשבוע שעבר בראיון טלוויזיוני כי אם יתבקש לחזור לאמריקן ייענה בחיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully