וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים ירדו ב-1.6%

שירלי יום-טוב

25.4.2003 / 23:36

ירידות השערים - בעקבות נתוני מקרו שליליים; אמזון נסקה ב-15%;AMR ב-30%; מניית יצרנית ציוד התקשורת Avaya זינקה ב-25.9%

צמיחה נמוכה מהצפוי בכלכלת ארה"ב, בשילוב עם החשש מפני התפשטות מגפת ה-SARS, הובילו את בורסות וול סטריט מטה. הנאסד"ק ירד ב-1.6% בהובלת מניות השבבים. מדד הדאו ג'ונס ירד בשיעור זהה.

בחזית המקרו התפרסמו מספר נתונים: כלכלת ארה"ב צמחה בשיעור מתון מהתחזיות ברבעון הראשון של 2003. מנתונים ראשוניים שפורסמו היום עלה כי התמ"ג בכלכלה הגדולה בעולם עלה ב-1.6% ברבעון הראשון, עת המלחמה בעיראק וחורף קר במיוחד הובילו לחולשה בהשקעות העסקיות ובהוצאות הצרכנים. הצמיחה בארה"ב היתה נמוכה מהתחזיות של 2.3%, אך גבוהה מזו שנרשמה ברבעון הרביעי - 1.4%.

היום פירסמה אוניברסיטת מישיגן את הנתונים הסופיים של מדד סנטימנט הצרכנים. בחודש אפריל עלה המדד לרמה של 86 נקודות, לעומת 77.6 בחודש מארס ולעומת נתונים מוקדמים של 83.2 נקודות בלבד. כמו כן עלו נתוני המדד על תחזיות האנליסטים לרמה של 84.7 נקודות.

היום דיווח משרד המסחר של ארה"ב על עלייה של 7.3% במכירות הבתים החדשים בארה"ב לרמה של יותר ממיליון בתים בחודש מארס, הרמה הגבוהה מזה 4 חודשים. העלייה במכירות נובעת בחלקה ממזג אוויר נוח. כמו כן דיווח היום האיגוד הלאומי של סוחרי הנדל"ן בארה"ב על ירידה של כ-6% במכירות הבתים הקיימים לרמה של 5.33 מיליון בתים בחודש מארס.

אמזון (סימול AMZN), הקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם, עלתה ב-15% לאחר שדיווחה על ירידה בהפסדיה ועל גידול בהכנסותיה ברבעון הראשון. החברה רשמה הפסד נקי של 10 מיליון דולר, 3 סנט למניה, פחות ממחצית ההפסד שרשמה ברבעון המקביל בשנה הקודמת. אמזון דיווחה על גידול של 28% בהכנסותיה לרמה של 1.084 מיליארד דולר, לעומת 847 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת ולעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 1.05 מיליארד דולר.

יאהו (סימול YHOO) ירדה ב-1.9% למרות שהחברה הבת, יאהו יפאן, דיווחה על צמיחה של 106% ברווח בשנת הכספים ל-100 מיליון דולר.

מניית AMR (סימול AMR) נסקה בכמעט 30% לאחר שאיגוד הדיילים הסכים לקל את הצעת הקיצוצים של ההנהלה ולפי שעה נמנעה פשיטת הרגל של החברה. כמו כן היום התפטר מנכ"ל ויו"ר אמריקן איירליינס, דונלד קארטי, מתפקידו. התפטרותו של קארטי הגיעה בתום יומיים של דיונים במועצת המנהלים של AMR, החברה האם של אמריקן איליינס, על עתידה של חברת התעופה ככלל ועל עתידו של המנכ"ל. את המנכ"ל יחליף סמנכ"ל התפעול, גרארד ארפיי, ואת תפקיד היו"ר יתפוס חבר הדירקטוריון אדוארד ברנן. אמריקן איירליינס נמצאת כעת באחת מתקופות השפל בהיסטוריה שלה. בתחילת השבוע דיווחה החברה על הפסד של 1.04 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2003.

יצרנית הרכב פורד (סימול F) ירדה ב-5.2% לאחר ש-UBS ורבורג חתך המלצתו למניה מ"נייטרלי", ל"הפחת". מוקדם יותר היום, מזדה היפאנית, שפורד מחזיקה שליש ממניותיה, דיווחה על צמיחה של 77% ברווח התפעולי בשנת הכספים 2002. החברה אף חוזה כי השנה תרשום את הרווח הגבוה מזה עשור.

מניות השבבים רשמו ירידות חדות בהובלת אינטל (סימול INTC), שאיבדה 3.7%. ברודקום (סימול BRCM) רשמה ירידה של 4.7%. AMD (סימול AMD) איבדה 3.6%.

מניית יצרנית ציוד התקשורת Avaya (סימול AV) זינקה ב-25.9% לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי. אנליסטים אומרים כי חזרתה של Avaya לרווח תפעולי והרכישה החוזרת של אג"ח במזומן הינן סימנים טובים לחברה.

חברת הטבק אר.ג'יי. ריינולדס (סימול RJR) קיצצה היום בתחזיות הרווח לשנת 2003. החברה מסרה כי היא צופה לרשום רווח של 250 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת לרווח של 400 מיליון דולר, כמו כן דיווחה החבררה על רווח נקי של 71 מיליון דולר ברבעון הראשון. המניה נסגרה בירידה של 17.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully