וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליעזר פישמן דחה את הצעות בעלי המניות בברק לרכישת האג"ח של החברה

הדר חורש

27.4.2003 / 7:27

פישמן, בעל השליטה בקווי זהב, אסף את מרבית האיגרות הניתנות לרכישה ב-2002-2001; ב-2002 הורה לו הממונה על ההגבלים למכור בתוך 3 שנים את האג"ח של ברק



אליעזר פישמן דחה הצעות שקיבל מבעלי המניות של ברק לקנות ממנו את איגרות החוב של חברת ברק. להערכת בעלי המניות, מחזיק פישמן במרבית איגרות החוב שהנפיקה ברק ב-1997 ונמצאות עדיין בשוק החופשי. רכישת איגרות החוב או הסדר אחר לחובה של ברק לבעלי האיגרות, הם תנאי לכל מיזוג של החברה עם חברות אחרות או לשינוי בהרכב בעלי המניות של החברה.



פישמן, בעל השליטה (74%) בקווי זהב המתחרה בברק, אסף את מרבית האיגרות הניתנות לרכישה בשוק ב-2002-2001. ב-2002 הורה לו הממונה על ההגבלים דרור שטרום, למכור בתוך שלוש שנים את איגרות החוב של ברק - בגלל שליטתו בקווי זהב.



ברק עצמה המבקשת להשתחרר מהחוב הגדול היא המועמדת העיקרית לרכישת האיגרות ובחודשים האחרונים פנו בעלי המניות של ברק, ובראשם כלל תעשיות, בהצעות לרכישת האיגרות של פישמן. ואולם פישמן אינו מסכים בינתיים לעסקה.



בחודש הבא אמורה ברק להעביר לבעלי המניות תשלום ראשון על חשבון הריבית על איגרות החוב. בחברה נבדקה אפשרות להודיע על דחיית מועד התשלום עקב מחסור במזומנים, אך בסופו של דבר הוחלט על תשלום הריבית במלואה.



ההודעה עשויה היתה לפגוע באופן מהותי במחיר האג"ח הנסחרות ולהקל על החברה לרכוש אותן. הודעות על אי תשלום ריבית על אג"ח שהונפקו לציבור נפוצות בקרב חברות שנקלעו לקשיים בשנתיים האחרונות. מצבה הפיננסי של ברק אינו גרוע, החברה עברה בשנה שעברה לרווח והיא מציגה תזרים חיובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully