וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות תתחיל מחר בהיערכות לשביתה אפשרית

חיים ביאור

27.4.2003 / 7:45

היום תתקיים בלשכתו של שלמה שני פגישה נוספת של הצוות המשותף לאוצר ולהסתדרות, שאמור להגיע להסכמה בסוגיית השכר במגזר הציבורי



מטה המאבק של ההסתדרות יתכנס מחר בבית הוועד הפועל בתל אביב. יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שלמה שני, אמר שבכינוס תבוצע הערכה של מה שסוכם עד כה בחמשת צוותי המשא ומתן של ההסתדרות עם משרד האוצר ונציבות שירות המדינה; בנוסף יוחלט על היערכות לקראת אפשרות של שביתה כללית במגזר הציבורי ובחלק מהמגזר הפרטי-עסקי.



לדברי שני, המטה - שמקיף עשרות ועדי עובדים בשירות המדינה, ברשויות המקומיות, בתאגידים ציבוריים ובמפעלים גדולים במגזר הפרטי-עסקי - יוכל להורות לעובדים לפתוח בשביתה או בעיצומים בתוך זמן קצר, אפילו בתוך שעות.



שני הוסיף: "הכל תלוי עתה בממשלה; אם היא תביא לקריאה ראשונה בכנסת את התוכנית הכלכלית כולה כמקשה אחת, השביתה תהיה בלתי נמנעת. לעומת זאת, אם התוכנית תובא לחקיקה ללא הסעיפים הנוגעים ליחסי עבודה, להם מתנגדת ההסתדרות, לא תתקיים שביתה. איננו משלים את עצמנו - בית הדין לעבודה ימצא במקרה זה את השביתה בלתי מוצדקת ויורה על הפסקתה המיידית".



היום תתקיים בלשכתו של שני פגישה נוספת של הצוות המשותף למשרד האוצר ולהסתדרות, שאמור להגיע להסכמה בסוגיית השכר במגזר הציבורי. הנציג הבכיר של האוצר בצוות הוא הממונה על השכר והסכמי עבודה, יובל רכלבסקי.



עד כה לא חלה התקדמות בדיוני הצוות. האוצר דחה את הצעת ההסתדרות להטיל מלווה בשיעור של 2% - "איגרת חוב חברתית" - על כלל האוכלוסייה; לטענת ההסתדרות, המלווה יניב 5.5 מיליארד שקל שיופנו ליצירת מקורות תעסוקה חדשים במשק. לחלופין הציעה ההסתדרות לבטל את תוכנית האוצר לקצץ בשכר עובדי המגזר הציבורי בלבד - בשיעור ממוצע של 8% - ובמקום זאת לבצע קיצוץ גורף של 2% בשכר כל העובדים במשק, לרבות במגזר הפרטי-עסקי (לא כולל מקבלי שכר מינימום) ובהכנסה של העוסקים העצמאים.



בנוסף מציעה ההסתדרות לדחות את חלקה השני של תוספת היוקר לשכירים, האמורה להשתלם בינואר 2004. חלקה הראשון של תוספת היוקר, החלה על 3,266 השקלים הראשונים של המשכורת, שולם בינואר 2003. כמו כן מציעה ההסתדרות לדחות את הרפורמה במס בשנה אחת - עד 2004 - ולבטל את התקרה לתשלומים עבור הביטוח הלאומי.



שני אמר: "משרד האוצר לא עמד בהסכמה שהושגה עמו לפני שבועיים וחצי, שלפיה כל עוד נמשך המו"מ שני הצדדים מסירים את האיומים ההדדיים - האוצר בעניין הגשת התוכנית הכלכלית לחקיקה, וההסתדרות בעניין השביתה. לא ייתכן שצד אחד יכבד את ההסכמה, בעוד הצד השני יצפצף עליה". לדבריו, הפגיעה בהסכמים הקיבוציים, העולה מהתוכנית הכלכלית, נוגעת לא רק לעובדי המגזר הציבורי אלא גם לעובדי המגזר הפרטי-עסקי.



רכלבסקי אמר כי הצעות ההסתדרות "אינן באות בחשבון". הוא הוסיף: "צעדי הבראה נכונים אינם כוללים מסים והיטלים, אלא קיצוץ ישיר במספר עובדי המגזר הציבורי ובשכר המשולם להם". לדבריו, בכל מקרה השווי של הצעות ההסתדרות "נמוך מאוד לעומת יעד הקיצוץ שנקבע".



"סיכמנו עם ההסתדרות שננהל עמה מו"מ עד ערב פסח שני", אמר רכלבסקי. "מועד זה חלף והדיונים לא הגיעו לידי סיכום. נציגי ההסתדרות דוחים מדי פעם את פגישות הצוותים המקצועיים, בטענה שעליהם לבדוק את הנתונים. הממשלה הלכה לקראת ההסתדרות בכך שדחתה את מועד הגשת התוכנית הכלכלית לכנסת מ-7 באפריל ל-30 באפריל. זה מספיק זמן כדי להתייחס לתוכנית הכלכלית ברצינות. איני רואה תחושת דחיפות בצד השני וזה מעורר חשד בנוגע למניעיו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully