וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: הנגיד יוריד מחר הריבית במשק ב-0.3%-0.2%

מוטי בסוק

27.4.2003 / 8:12

הסיבות להורדה: המיתון החמור; הציפיות לאינפלציה נמוכה; הציפיות למדדים שליליים באפריל ובמאי; הירידה בכמות הכסף; האבטלה הגבוהה; השער הנמוך של המט"ח, והשיפור באווירה הביטחונית



נגיד בנק ישראל, דוד קליין, יוריד מחר את הריבית במשק למאי ב-0.3%-0.2% - כך העריכו במשרדים הכלכליים בירושלים בסוף השבוע. בירושלים סבורים כי לנוכח הריבית הריאלית הגבוהה באחרונה, בשיעור של יותר מ-7%, יש להוריד את הריבית ב-0.4% לפחות.



ואולם ההערכה היא כי בשל שמרנותו של הנגיד והעובדה כי התוכנית הכלכלית החדשה של האוצר עדיין לא עברה בכנסת, הוא יסתפק בהורדת ריבית של עד 0.3%. במארס הפחית הנגיד את הריבית ב-0.2% בלבד.



בנק ישראל יסכם את הדיונים על ריבית מאי מחר לקראת הצהריים. מקורות בבנק אמרו כי הנגיד יוריד את הריבית הנומינלית, שנמצאת ברמה של 8.7%, בשל כמה גורמים. בין היתר מדובר במיתון החמור במשק; הציפיות לאינפלציה נמוכה מאוד - כ-1.6% - ב-12 החודשים הקרובים; הציפיות למדדים שליליים באפריל ובמאי; הירידה בכמות הכסף בשנה האחרונה; האבטלה הגבוהה; השער הנמוך של המט"ח, והשיפור באווירה הביטחונית בעקבות הסיום המהיר של המלחמה בעיראק.



בבנק ישראל אמרו כי פערי הריבית בין השקל לדולר, 7.45%, ובין השקל ליורו, 6.20%, גבוהים מאוד ומקשים על כל מגזרי המשק, כולל על המגזרים היצרניים ועל משקי הבית. באוצר אומרים כי הורדה שיטתית ועקבית של הריבית בחודשים הקרובים תסייע ליצוא הישראלי להתמודד עם היצוא של מדינות אחרות בשווקים בחו"ל.







בסיומו של יום מסחר שהתאפיין בתנודתיות ובמחזורי מסחר נמוכים, נחלש השקל לעומת הדולר ביום שישי ב-0.42%; השער היציג נקבע על 4.583 שקלים. היורו התחזק ב-0.29% ושערו היציג נקבע על 5.039 שקלים. סל המטבעות התחזק ב-0.35% והשער היציג נקבע ברמה של 4.931 שקלים. עיקר המסחר התנהל בין בנקים מקומיים. בשבוע המסחר האחרון, שרובו התנהל בחול המועד, נרשמה יציבות והדולר התחזק ב-0.1%. מתחילת אפריל נחלש הדולר מול השקל ב-2.2%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully