וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בין האוצר לרשות החברות על קצב הנפקת בזק

הדר חורש

27.4.2003 / 8:20

בעקבות המחלוקת תוכנית הפרטת החברה לא תוגש החודש, בניגוד להחלטת הממשלה; האוצר מבקש להנפיק 30% ממניות בזק ברבעון השלישי של 2003



רשות החברות הממשלתיות לא תגיש עד סוף השבוע תוכנית להפרטת בזק באמצעות הנפקת מניות לציבור; הדבר נובע, בין היתר, מהמחלוקת על קצב ההנפקה, והעיכוב בקבלת החלטות נוספות שחיוניות להפרטה. על פי החלטת ממשלה, התוכנית להפרטת בזק היתה אמורה להיות מוגשת בסוף אפריל.



משרד האוצר ורשות החברות חלוקים בעניין קצב הפרטת בזק; האוצר מבקש לערוך תוכנית למכירה מהירה של מניות הממשלה בחברה, באמצעות הנפקת 30% ממניותיה ברבעון השלישי של 2003. על פי התוכנית, בזק תפרסם תשקיף על בסיס הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2003. ואולם מנכ"ל רשות החברות, איל גבאי, מעריך כי שוק ההון לא יוכל לקלוט הצעת מכר של יותר מ-15% ממניות בזק.



הממשלה מחזיקה ב-54.6% ממניות בזק, ובכוונתה להפחית את אחזקותיה בחברה לפחות מ-50% עד סוף 2003. היועץ המשפטי לשירות הביטחון הכללי מתנגד עדיין לתוכנית וטוען שאובדן השליטה המוחלטת (יותר מ-50%) של הממשלה בבזק עשוי לסכן את ביטחון המדינה.



התנגדותו של השב"כ מעכבת גם את השינויים הנדרשים בצו הבזק לקראת ההפרטה. צו הבזק מאפשר לממשלה להכפיף את בזק לצורכי המדינה. הסיבה לעיכוב היא, בין היתר, דרישתו של השב"כ ולפיה, הסמכויות למתן הוראות לבזק יועברו משר התקשורת לראש הממשלה.



אחד התנאים העיקריים שקבעה הממשלה להפרטה היה קביעת מדיניות לפיקוח על מחירי בזק. הוועדה בראשות ראובן גרונאו הגישה את המלצותיה בנוגע למדיניות מחירים, ואולם עד כה לא דנה הממשלה בהמלצות, שעוררו ביקורת מצד בזק וגופים ממשלתיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully