וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגות עובדי אל על ומנהל רשות החברות הממשלתיות ידונו היום בהפרטת החברה

זוהר בלומנקרנץ

27.4.2003 / 8:31

השיחות יתמקדו בניסיון למנוע גל פיטורים המוני באל על, באמצעות אופציה חלופית של פרישת עובדים מרצון; בתוכנית הפרישה הקודמת ב-2001 פרשו מרצון 255 מעובדי החברה



מנהל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, ינסה היום להגיע להסכם עם נציגות עובדי אל על על שיתוף פעולה בהליך הפרטת החברה. בישיבה ישתתפו גם מנכ"ל אל על, עמוס שפירא, והסמנכ"ל למשאבי אנוש, ראובן ורובניק.



השיחות יתמקדו בניסיון למנוע גל פיטורים המוני באל על, באמצעות אופציה חלופית של פרישת עובדים מרצון. לצורך כך יצטרכו הצדדים להסכים על מספר העובדים שיפרשו ועל מקורות המימון.



מדובר בתוכנית פרישה שנייה בחברה לכ-150 עובדים. בחברה קיימת רשימה של כ-50 עובדים שהסכימו לפרוש מרצון, ואולם התהליך נעצר שכן לא נמצא הכסף להשלמתו, לאחר שכבר פרשו 34 עובדים.



בתוכנית הפרישה הקודמת ב-2001 פרשו מרצון 255 מעובדי החברה. העובדים שפרשו היו בעלי ותק של יותר מ-20 שנה בחברה. מהם, קבוצה של 15 עובדים עד גיל 53 וקבוצה נוספת של 240 עובדים בגיל 64-55.



קבוצת העובדים הצעירים יותר נהנתה מפיצויים מוגדלים בשיעור של עד 200%; קבוצת העובדים הוותיקה פרשה תמורת קבלת קצבת פנסיה מיום הפרישה ועד גיל 65, בגובה של עד 70% מהשכר ברוטו הבסיסי לפנסיה. עלות תוכנית הפרישה כולה הסתכמה בכ-35.3 מיליון דולר. עלות תוכנית פרישה הנוכחית נאמדת בסכום של 23 מיליון דולר.



"בסוף נגיע להסכם"



מזכ"ל נציגות עובדי אל על מיכאל כוכבי אמר בתגובה: "אנו מחדשים את המו"מ עם רשות החברות הממשלתיות וההנהלה. אני מאמין כי נגיע בסופו של דבר להסכם, כי אין דרך אחרת. אני לא מכיר אף חברה ממשלתית שהופרטה בארץ, בלי שהדבר נעשה בשיתוף פעולה עם העובדים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully