וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים הורידו את תחזיות הצמיחה של קנדה בעקבות התפשטות מחלת ה-SARS

דפנה מאור

27.4.2003 / 9:15

הבנק המרכזי של קנדה אמר בשבוע שעבר כי התפרצות המחלה עלולה לפגוע בכלכלת קנדה ברבעון השני; ארגון הבריאות העולמי הזהיר תיירים מפני נסיעה לטורונטו



אנליסטים הורידו את תחזיות הצמיחה הכלכלית של קנדה בעקבות חשש מהתפשטות מחלת ה-SARS במדינה הצפון אמריקאית. הורדת התחזיות נעשתה בעקבות אזהרה שפירסם ארגון הבריאות העולמי מפני נסיעה לטורונטו. בקנדה הפילה המחלה חלל 19 אנשים עד כה - כולם באזור טורונטו.



מגפת ה-SARS עושה שמות בכלכלת אסיה, לאחר שהרגה לפחות 278 אנשים מתוך 4,800 מקרים מדווחים. קנדה היתה המדינה הראשונה במערב בה נתגלו מקרים של המחלה, המתבטאת בסיבוכים בדרכי הנשימה.



הבנק המרכזי של קנדה אמר בשבוע שעבר כי התפרצות המחלה עלולה לפגוע בכלכלת קנדה ברבעון השני. טורונטו-דומיניון בנק מעריך כי SARS עלולה להקטין את צמיחת התמ"ג בקנדה ב-1%-1.5% ברבעון השני, אולם צופה כי במחצית השנייה של השנה תרשום הכלכלה התאוששות. אזור טורונטו מייצר 20% מהתמ"ג בקנדה.



בעקבות התגלות מקרי ה-SARS באזור טורונטו נרשמה ירידה בפעילות התיירות באזור. ביטולים נרשמו בארועים, הזמנות לבתי מלון ובטיסות לאזור. ירידה מסתמנת כבר באמון הצרכנים ובהיקף המכירות הקמעוניות באזור.



תחזיות האנליסטים הנוכחיות מתבססות על תרחיש אופטימי, בו התפרצות המגפה תיבלם והגרוע מכל כבר ארע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully