וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: טבע צפויה לדווח על גידול של 17% בהכנסות הרבעוניות

אלי דניאל

27.4.2003 / 9:31

הרווח הרבעוני צפוי להגיע ל-48 סנט למניה - 2 סנט מעל הקונצנזוס; השפעת הרביף על מכירות הקופקסון בארה"ב - מינימלית

בית ההשקעות נשואה זנקס מפרסם היום עדכון להמלצתו למניית ענקית התרופות הישראלית, חברת טבע , וזאת לקראת פרסום תוצאות החברה לרבעון הראשון של שנת 2003, פרסום אשר ייעשה ביום חמישי הקרוב. האנליסט חיים ישראל, מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות, מותיר למניית החברה המלצת "קנייה חזקה" במחיר יעד של 52 דולר - כ-13% מעל מחיר השוק.

בהתייחסו להכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה מעריך ישראל כי אלה יסתכמו בכ-766 מיליון דולר - 17% יותר מההכנסות ברבעון המקביל, כאשר הרווח החזוי הוא 130.6 מיליון דולר או 48 סנט למניה - 2 סנט מעל הקונצנזוס. להערכת ישראל, הגירסה הגנרית של תרופת האוגמנטין תרמה לטבע ברבעון הראשון של השנה הכנסות של כ-100 מיליון דולר, הכנסות המשקפות נתח של כ-42% מהשוק האמריקאי. עם זאת, ישראל מוצא לנכון לציין כי מכירות הגירסה הגנרית של האוגמנטין הגיעו לשיאן במהלך הרבעון החולף, ומעתה הן צפויות לרדת, בשל העונתיות בה נצרכת התרופה.

ישראל מציין כי במהלך הרבעון הראשון של השנה קיבלה טבע שני אישורים חדשים למוצרים אותם היא הספיקה להשיק. פוטנציאל המכירות השנתי של מוצרים אלה, ובהם המירטאזפין (Mirtazapine), מסתכם ב-195 מיליון דולר. כמו כן, במהלך שלושת החודשים הראשונים של שנת 2003 קיבלה טבע אישורים טנטטיוויים לשלושה מוצרים אשר פוטנציאל המכירות השנתי שלהם מגיע לכ-85 מיליון דולר.

להערכת ישראל, מכירות של תרופת הקופקסון המיועדת לטיפול בחולי הטרשת הנפוצה, הסתכמו ברבעון כ-161.4 מיליון דולר, מזה כ-121.6 מיליון דולר בארה"ב לבדה. ישראל מזכיר כי ביוג'ן וסרונו, המייצרות שתיהן תרופות לטיפול בחולי הטרשת הנפוצה, פירסמו לאחרונה את תוצאותיהן לרבעון הראשון מהן עולה כי הצמיחה בנתח השוק של הרביף (Rebif) של סרונו באה בעיקר על חשבון האבונקס (Avonex) של ביוג'ן, כך שהשפעת חדירת הרביף לשוק האמריקאי על מכירות הקופקסון היתה מינימלית. בהקשר זה מציין ישראל כי על פי נתוני ה-IMS, נתח השוק של הקופקסון עומד כיום על כ-29.5% מסך המרשמים החדשים, בעוד שבשנת 2002 הגיעה התרופה לנתח שוק ממוצע של 28%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully