וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור העדיף קרנות מט"ח על מנייתיות ברבעון הראשון: הזרים לקרנות מט"ח 603 מיליון שקל

אמיר טייג

27.4.2003 / 10:17

מהקרנות המתמחות במניות נפדו כ-25 מ' ש' ברבעון הראשון; סך נכסיה של תעשיית קרנות הנאמנות צמח ב-3.8% ברבעון הראשון לכ-47.6 מיליארד ש'; הקרנות הציגו תשואה משוקללת של 2%



במהלך הרבעון הראשון של השנה צמחו נכסיה של תעשיית הקרנות הנאמנות בשיעור של כ-3.8%, מכ-45.85 מיליארד שקל בסוף 2002 לכ-47.61 מיליארד שקל בסוף חודש מארס. כמחצית מהגידול נבעה מתשואה חיובית משוקללת בשיעור של 2% של כלל קרנות הנאמנות, וכמחצית מכניסת כספים של כ-850 מיליון שקל לתעשיית הקרנות - כך עולה מנתוני ארגון קרנות הנאמנות בישראל.



על רקע הפיחות שהתרחש בחודשיים הראשונים של השנה, ולמרות התיסוף במארס - מרבית כניסת הכספים לתעשייה הופנתה בעיקר לקרנות המתמחות במט"ח, אליהן זרמו כ-603 מיליון שקל. מתוך זה, כ-312 מיליון שקל הופנו לקרנות המתמחות בחו"ל, כ-275 מיליון שקל זרמו לקרנות המתמחות במט"ח מקומי וכ-16 מיליון שקל נכנסו לקרנות השקליות עם חשיפה למט"ח באמצעות אופציות. לקרנות השקליות נכנס סכום גבוה יחסית של כ-440 מיליון שקל, בעיקר בשל הגיוס הגדול בחודש מארס. הקרנות המתמחות באג"ח מדינה רשמו כניסת כספים של כ-75 מיליון שקל.



לעומת זאת, בשאר סוגי הקרנות נרשמה יציאת כספים. מהקרנות המתמחות באג"ח כללי יצאו כ-226 מיליון שקל, ומהקרנות המנייתיות נפדו כ-25 מיליון שקל. מהקרנות הגמישות ומהקרנות המשולבות יצאו סכומים קטנים של 5 ו-18 מיליון שקל, בהתאמה. העליות שנרשמו בבורסה בתל אביב החלו כבר לקראת סוף חודש פברואר. עליות אלו, אשר נמשכו גם בחודש אפריל, עדיין לא סחפו את הציבור להשקיע כספו בקרנות הנאמנות המנייתיות - הכלי הנפוץ ביותר של משקי הבית להשקעה בבורסה. ההערכות הן כי משקי בית רבים בוחנים בימים אלו כניסה מחודשת לשוק המניות, ולפיכך הקרנות המניותיות צפויות לרשום כניסת כספים בחודשים אלו.



עוד עולה מנתוני איגוד הקרנות, כי ברבעון הראשון של השנה נרשמו עליות נאות בקרנות הנאמנות בכלל ובקרנות המנייתיות בפרט. המדד הכללי של קרנות הנאמנות עלה ב-2%, כאשר כשלושה רבעים מקרנות הנאמנות השיגו תשואה ריאלית חיובית מתחילת השנה - תשואה העולה על 0.8%, שהיא עליית המדד ברבעון הראשון של השנה. קבוצת הקרנות המתמחה במניות מובילה עם 4%, ואחריה קבוצת הקרנות הגמישות עם 3%. הקרנות המשולבות וקרנות האג"ח השיגו 2.9% בממוצע כל אחת, והקרנות השקליות רשמו תשואה נאה של 2.8% בממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully