וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יציבות בדולר ברמה של 4.586 שקלים במסגרת המסחר באופציות

אמיר טייג

27.4.2003 / 17:14

בנק הפועלים: בטווח הקצר האירועים הפוליטיים והכלכליים עשויים להמשיך ולהוות בסיס תמיכה לשקל; בנק ישראל צפוי להפחית מחר את ריבית חודש מאי בכ-0.2%-0.3%

יציבות נרשמת במסחר באופציות שקל-דולר והדולר נסחר ברמה של 4.586 שקלים. ביום שישי נקבע שערו היציג של הדולר על רמה של 4.583 שקלים, לאחר שרשם עלייה של 0.42% לעומת השער היציג הקודם. רמת הדולר נוכחית משקפת את הערכות מרבית הכלכלנים והסוחרים כי נגיד הבנק המרכזי, דוד קליין, צפוי להפחית מחר את רמת הריבית של חודש מאי בכ-0.2% עד 0.3%. הפחתת הריבית תצמצם את פער הריביות בין השקל לדולר שעומד היום על 7.45%.

אומנם הפחתת הפער הריבית אינו פועל לטובת חוסנו של השקל, אך גורמים חיצוניים רבים תומכים היום בשקל מול הדולר, גם ללא עזרת הריבית הגבוהה. סיום מוצלח יחסית של העימות בעיראק ועמו שינוי מאזן הכוחות האזורי, אישור ממשלתו העתידית של אבו מאזן ופתיחה צפויה של משא ומתן בין ישראל לפלשתינאים הם בין הגורמים העיקריים התומכים בשקל בשבועות האחרונים. השקל נתמך בחזית המאקרו על ידי ירידת ציפיות האינפלציה לשפל של 1.3% ב-12 החודשים הקרובים ועלייה קלה בנתוני היצוא מישראל. התוכנית הכלכלית ואישורה הצפוי במהלך השבוע תומכים בשקל בחזית הפוליטית.

כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי בטווח הקצר, האירועים הפוליטיים והכלכליים עשויים להמשיך ולהוות בסיס תמיכה לשקל. יחד עם זאת, כל סטייה מהתרחיש האופטימי של אופק מדיני ואישור התוכנית הכלכלית עלולה לחזק את הדולר מהרמות הנמוכות אליהן הגיע לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully