וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ משרד האוצר מתגבשת פשרת הקרקעות בבזק: תחזיר למדינה כ-90% מנכסי הנדל"ן שלה

ערן גבאי

27.4.2003 / 10:57

בזק תקבל קרקע חלופית ונכסים בשכירות מתחדשת יומרו לנכסים בשכירות רגילה; טרם גובשה טיוטה סופית, שתצריך אישור היועמ"ש; במסגרת ההסדר תידחה תביעת המדינה



"עדיין לא נחתמה טיוטה להסדר מחלוקת הקרקעות בין המדינה לבזק , ויש בעיות ומחלוקות נקודתיות. עוד לא גובשה טיוטה סופית בין עורכי הדין של הצדדים, וגם לכשתחתם כזו, היא תידרש לאישור דירקטוריון בזק ולאישור היועץ המשפטי לממשלה", כך טוענים גורמים בכירים המעורבים בגיבוש ההסדר.



אישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, אינו טריוויאלי למרות שהוא קבע את ההנחיות לפיהן מתנהלות השיחות להשגת הפשרה. יש לזכור כי היועץ המשפטי לממשלה היה זה שהכשיל בעבר הסדר פשרה במחלוקת.



אותם גורמים מגלים כי בזק תחזיר קרוב ל-40 נכסי נדל"ן למדינה, מהם כ-15 נכסים עיקריים, ולמעשה תחזיר בזק כמעט את כל נכסי הנדל"ן שלה, יותר מ-90%, להוציא מספר קטן של נכסים חריגים.



עם זאת, בזק תקבל קרקע חלופית לצרכיה בנכסים שאין בהם פוטנציאל שיווקי למדינה, והנכסים בשכירות מתחדשת (כ-90%) יומרו לנכסים בשכירות רגילה, כשבזק תזכה בתנאי חכירה של כל חוכר רגיל ללא מגבלות.



יתרת הנכסים תישאר בידי בזק בתנאי חכירה מהוונת, והמדינה תסיר מהם מגבלות החלות על השימוש והניצול של הנכסים.



לדברי אותם בכירים, לא ניתן לאמוד את שווי הנכסים שמחזירה בזק למדינה מאחר שהערכות שמאי אחרונות לנכסי בזק שלא שימשו את החברה לצרכיה, הופחתו בצורה ניכרת. בזק טענה בעבר בבית המשפט שהיא שילמה למדינה יותר מ-15 מיליארד שקל עבור נכסי הקרקעות.



גורמים בשוק טוענים כי הסדר הקרקעות, הנדון בגלגולו האחרון כבר למעלה משנה ו-4 חודשים, לא זכה לעדיפות מצד המדינה ומשרד האוצר, עד שהחשב הכללי, ניר גלעד, לקח על עצמו כפרויקט לסיים את המחלוקת.



הערכה היא כי הניסיון של משרד האוצר להאיץ את תהליך ההפרטה של בזק הוביל להתקדמות המשמעותית במחלוקת הקרקעות, שהיוותה את אחד המכשולים בגלגלי ההפרטה. גורמים בכירים טוענים היום כי "להסדר המתגבש יכלו להגיע כבר לפני 5 שנים ולחסוך בכך כסף רב".



אחד מסעיפי הפשרה, לכשתגובש, יכלול את דחיית התביעה של המדינה נגד בזק המתנהלת במקביל. עקרונות הפשרה החלו להתגבש כבר לפני מספר חודשים והקבינט הכלכלי-חברתי אישר אותן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully