וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורמת השלימה עסקות להקמת 3 תחנות כוח בארה"ב וגוואטמלה

אילן מוסנאים

27.4.2003 / 11:54

צפויות להניב הכנסות של כ-35 מיליון דולר מ-2005; ההכנסה השנתית ממכירת חשמל היום - כ-75 מיליון דולר

חברת האנרגיה אורמת השלימה שתי עסקות להקמת תחנות חשמל ומכירת החשמל בנאוודה וגוואטמלה. החברה מדווחת הבוקר כי קיבלה את האישורים וחתמה על ההסכמים לעסקות אלו.

החלק הראשון של הדיווח מתייחס לתחנות כוח שאורמת תקים בנאוודה - שני פרויקטים עבור חברת החשמל האמריקאית: Nevada Power Company מקבוצת Sierra Pacific Resources. אורמת מדווחת כי תתחיל בביצוע ההקמה של התחנה בפרוייקט הראשון (DS2), אשר מתוכנן להימשך 20 חודש. תחנה זו תספק כ-30 מגה וואט חשמל וצפויה להניב הכנסות של כ-13 מיליון דולר לשנה, החל מתחילת 2005. התחנה השנייה אמורה להיות בעלת הספק דומה, וצפויה להניב הכנסות דומות.

שני הסכמים אלה מתבססים על החוק שעבר במדינת נוואדה, המחייב את חברות החשמל להגדיל את חלק "החשמל הירוק" בפורטפוליו שלהן עד ל-15% עד שנת 2013.

בחלק השני מדווחת אורמת על השלמת הזכייה במכרז לביצוע הקמת תחנת כוח גיאותרמית בגוואטמלה. תחנה זו תייצר חשמל בהספק של 20 מגה וואט והיא צפויה להניב הכנסות של כ-10 מיליון דולר לשנה החל מאמצע 2005. לאורמת הסכם למכירת החשמל מתחנה זו לחברת החשמל הגוואטמלית למשך 20 שנה.

נציין כי קבלת האישורים לתחנה בגוואטמלה התעכבה מאוד. החברה דיווחה לראשונה על הזכייה במכרז זה באפריל 2002 והעריכה כי החוזה יושלם ברבעון השלישי של השנה, והחברה תתחיל לייצר ולמכור חשמל עד סוף 2003.

אורמת, הנמצאת בשליטת משפחת ברוניצקי וכלל תעשיות, עוסקת בפיתוח, הקמה והפעלה של תחנות כוח גיאותרמיות. במהלך שנת 2000 החליטה החברה לעבור ממודל עסקי של פיתוח, ייצור והתקנה של תחנות כוח גיאותרמיות, למודל עסקי לפיו החברה בונה בעצמה את התחנות, ומתפעלת אותן על פי זיכיון והתחייבות של המדינה בה היא פועלת לרכוש ממנה את החשמל.

בבעלות החברה תחנות כוח גיאותרמיות בהשקעה כוללת נטו של כ-185 מיליון דולר המניבות הכנסות חשמל בהיקף של כ-75 מיליון דולר לשנה. מרבית פעילותה של החברה מתבצעת בשוק הבינלאומי, כאשר 48% מההכנסות מקורן בתחנות כוח בארה"ב ו-52% בשאר העולם. ב-92% לסך של 309.5 מיליון שקל והן היוו כ-75% מכלל המכירות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully