וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק חוזרת לדון עם הבנקים על מסגרת אשראי חלקית ל-YES לתקופת ביניים; אשראי הספקים שוב גדל

ערן גבאי

27.4.2003 / 11:59

כך נודע ל-TheMarker; שיחות האשראי ל-90 מ' ד' כשלו; לאומי, דיסקונט והבינלאומי מבקשים להחמיר בצפי השיפור; בעל מניות: לא נגיע למצב של אזהרת עסק חי



בעלי המניות בחברת הלוויין YES חזרו לדון עם הבנקים על אישור מסגרת אשראי ביניים לחברה, לאחר שהשיחות לחתימת מסגרת אשראי של 90 מיליון דולר כשלו, כך נודע ל-TheMarker.



גורמים בקרב בעלי המניות בחברת הלוויין מאשרים כי הדיונים עם המערכת הבנקאית - לאומי , דיסקונט והבינלאומי - בימים אלה נסובים סביב אישור למסגרת אשראי זמנית וחלקית לחברה ובמחלקות האשראי בבנקים מגבשים בימים אלה את תנאי האשראי המחמירים שיושתו על החברה, בעיקר במונחי השיפור ב-EBITDA ובתזרים.



בעל מניות גדול בחברת הלוויין חוזר וטוען היום כי ל-YES יש מעט מאוד זמן לפעול כעת, לאחר שהיא ניצלה את כל מסגרת האשראי הקודמת שלה שניתנה ב-30 בדצמבר 2002 בגובה של 60 מיליון דולר, מהם כ-24 מיליון דולר באמצעות המערכת הבנקאית.



לכאורה במקור היו אמורים הבנקים עד ה-31 במארס לאשר את מסגרת האשראי הנוספת לחברה על 90 מיליון דולר. הבנקים, כאמור, טוענים עדיין כי YES לא עומדת בחלק מתנאי המימון שנקבעו לה.



גורמים בכירים בקרב בעלי המניות מאשרים עוד כי החברה נאלצה לחזור בימים אלה ולעשות שימוש באשראי ספקים, שקטן דווקא ברבעון האחרון לכ-540 מיליון שקל. אותם גורמים, עם זאת, מעריכים כי חברת הלוויין לא תגיע למצב בו היא תוסיף אזהרת עסק חי לדו"חותיה ברבעון הראשון של 2003, וכי הדיונים עם הבנקים יבשילו בתוך זמן לא רב.



בעלי מניות בחברת הלוויין שוללים על הסף ההערכות לפיהן במערכת הבנקאית מעדיפים להמתין עם הסדר האשראי של חברת הלוויין עד אשר יתבהר מיזוג חברות הכבלים וההסדר המימוני הכולל בו. גם הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, דוחה אפשרות כזו או כל קשר בין שני מהלכי המימון המתנהלים במקביל.



נזכיר כי מנכ"ל חברת הלוויין, שלמה לירן, טען בשלהי 2002 בפני דירקטוריון בזק על הדחיפות שבהצגת תוכנית שיווקית אגרסיווית מצד YES כל זמן שמיזוג הכבלים מתמהמה. לירן טען כי יש לנתל את חלון ההזדמנויות שמעניק עיכוב מיזוג הכבלים כדי לבסס עוד יותר את מעמדה של YES בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית.



העובדה שמסגרת האשראי הנוספת לחברת הלוויין על כ-90 מיליון דולר מתעכבת, וכן העובדה שחלק מעלי המניות ב-YES אינם מזרימים ולא מתכוונים להזרים לחברה כסף נוסף מקטינה את הסיכוי של YES לנצל את אותו חלון הזדמנויות.



באמצע חודש ינואר אישרה ועדת שרים להפרטה הזרמה של 60 מיליון דולר נוספים לחברת הלוויין YES ואת הגדלת החשיפה של בעלת המניות הגדולה בחברה, בזק, במיזם עד ל-300 מיליון דולר.



חברת המחקר מקינזי העריכה באחרונה כי ש-YES תהיה מסוגלת לפרוע את כל החוב הבנקאי שלה ולהחזיר את השקעות הבעלים הנוספות הנדרשות מראשית 2002 ואילך, ורק חלק מההשקעות הקודמות של בעלי המניות.



יתרת החוב של חברת הלוויין לבנקים גדלה ב-2002 בעוד כ-186 מיליון שקל לכ-1.126 מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully