וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: "אפשר כבר לדבר על התעוררות מחודשת בקרנות המנייתיות בחודש וחצי האחרונים"

אמיר טייג

27.4.2003 / 12:21

סמנכ"ל מיטב: "הנכנסים לקרנות המנייתיות הם בעיקר המוסדיים והמתוחכמים"; הצטרפות הציבור לא לפני אישור התוכנית הכלכלית וחציית ה-400 נקודות במעו"ף



"לקראת סוף חודש מארס ובמהלך חודש אפריל אפשר כבר לדבר על התעוררות מחודשת בקרנות המנייתיות", כך אומר היום איציק שינדובסקי, סמנכ"ל חברת ההשקעות מיטב.



שינדובסקי מעריך כי מגמת החזרה לקרנות השקליות והמנייתיות, שהתעצמה בחודש אפריל, מונעת רובה ככולה מהתוכנית הכלכלית אשר הזניקה את שוק ההון. "עד כה הנכנסים לקרנות המנייתיות הם קהל מצומצם של משקיעים מתוחכמים ומוסדיים", אומר שידובסקי, ומעריך כי לאחר אישור התוכנית הכלכלית, ועם חציית קו ה-400 נקודות במעו"ף, עשוי גם הציבור הרחב להזרים כספים לשוק בעיקר באמצעות הכנסת כספים לקרנות המנייתיות.



מנגד מזהיר שינדובסקי כי ללא אישור התוכנית הכלכלית, העלייה בשוק המניות וכן בגיוס הכספים בקרנות המנייתיות בחודש האחרון תהיה זמנית בלבד. "ללא אישור התוכנית יחזור הפיחות בשקל ותתחדש היציאה מהקרנות השקליות והמנייתיות והחזרה לאפיקי המט"ח", אומר שינדובסקי. מגמה זו איפיינה את תעשיית הקרנות ברבעונים האחרונים, וכן את הרבעון הראשון של 2003.



להערכת גורמים בתעשיית קרנות הנאמנות, בחודש אפריל צפויה כניסה של 500 מיליון שקל עד מיליארד שקל לקרנות השקליות וכן גיוס של כ-100 מיליון שקל בקרנות המנייתיות. לעומת זאת, בקרנות המט"ח צפוי פדיון של 100 מיליון שקל עד 200 מיליון שקל בחודש אפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully