וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"אקונומיסט" העלה תחזית הצמיחה של ישראל ל-0.8%

סוכנויות הידיעות

27.4.2003 / 12:40

בנק ישראל צפוי להוריד באיטיות את הריבית, אולם לשמור אותה ברמה גבוהה יחסית; הגירעון התקציבי צפוי לרדת ל-3% עד סוף 2004; הממשלה לא צפויה לעמוד ביעדיה

ה"אקונומיסט" העלה את תחזית הצמיחה של כלכלת ישראל השנה ל-0.8% מתחזית קודמת של 0.3%, בהתבסס על גידול ביצוא התעשייתי. למרות התחזית המשופרת, צפויה החולשה בביקוש המקומי להימשך בשל האבטלה והאטה בצמיחת התקציב הממשלתי. בנק ישראל צפוי להוריד באיטיות את הריבית, אולם לשמור אותה ברמה גבוהה יחסית.

בתחזית חדשה שפירסם המגזין בסוף השבוע נאמר כי ממשלת ישראל תנסה אמנם לרסן את הגירעון התקציבי, אולם הצלחתה תוגבל בשל הצמיחה הכלכלית החלשה. להערכת המגזין יקטן הגירעון ל-3% עד סוף 2004, עם התאוששות הכלכלה. הצמיחה בתוצר ב-2004 תואץ ל-2.9%, לעומת 0.8% ב-2003. הגירעון במאזן התשלומים יצטמצם ל-1.3% מהתמ"ג ב-2004.

הסכסוך הישראלי-פלשתינאי יתפוס את תשומת הלב העולמית לאחר סיום מלחמת עיראק. עם זאת, ה"אקונומיסט" מעריך כי ממשלת ארה"ב אינה מעוניינת להתערב באופן מעמיק בתהליך השלום. התערבות זו עשויה להיות קריטית לתהליך, מעריך העיתון.

לגבי התוכנית הכלכלית שמציעה ממשלת ישראל, שנועדה לקצץ את הגירעון ולהביא לשינויים מבניים, מעריך ה"אקונומיסט" כי ההתנגדות הפוליטית העזה והחולשה בכלכלה ימנעו מהממשלה להשיג את יעדיה במלואם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully