וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אלקו בסכנת הדחה ממדד המעו"ף?

גולן פרידנפלד

27.4.2003 / 12:52

הבורסה החליטה לגרוע משווי השוק של החברות את שווי המניות הרדומות; אלקו מחזיקה ב-20% ממניותיה בשווי של 340 מיליון שקל

הבורסה לניירות ערך מתכוונת לגרוע משווי החברות בבורסה את שווי המניות הרדומות - המוחזקות על ידי החברות בצורה ישירה, כך עולה מסקירה שערכו קובי אברמוב ויובל צוק מהבורסה לניירות ערך. המנות הרדומות המוחזקות על ידי החברות הבנות ימשיכו להיכלל בחישוב שווי השוק מאחר שהחוק מקנה למניות שבידי החברה הבת זכויות בהון.

מסקירה של המניות הרדומות בבורסה, שערכו יובל צוק וקובי אברמוב, עולה כי ביטול האיסור על חברות לרכוש את מניותיהן שלהן בבורסה (מניות רדומות), לא הגדיל כמעט את שיעור המניות המוחזקות על ידי החברות.

בשנת 1999 ערב כניסת החוק לתוקף החזיקו 259 חברות באמצעות חברות בנות מניות רדומות בשיעור של 1.4% משווי המניות בבורסה. בחודש מארס השנה מחזיקות 302 חברות במישרין ובעקיפין במניות רדומות המהוות כ-1.8% משווי המניות בבורסה - מתוכם 0.5% משווי השוק של החברות בבורסה מוחזק במישרין על ידי החברות עצמן.

בסך הכל עומד שווי המניות הרדומות בבורסה על 3.6 מיליארד שקל, מתוכם מיליארד שקל הם מניות רדומות המוחזקות בצורה ישירה ו-2.65 מיליארד שקל מיוחסים למניות רדומות המוחזקות באמצעות החברה הבת.

בבורסה מציינים כי הפחתת המניות הרדומות שבידי החברה תתרום לחישוב נכון יותר ומדויק יותר של הרכב המדדים ומשקל המניות המרכיבות אותם. להערכת הבורסה, השינוי עשוי לשנות גם את הרכב החברות הכלולות במדדים המובילים. יחד עם זאת, ליישום ההחלטה נדרש אישור של ועדת הכספים ושל רשות ניירות ערך, וכן פרסום הודעה חודש מראש על שינוי הכללים לחישוב המדדים.

החברות אלקו החזקות ואגיס, למשל, שנכנסו למדד המעו"ף בתחילת השנה, מחזיקות אחוזים ניכרים מהון המניות שלהן בעצמן. אלקו החזקות מחזיקה במישרין בכ-20% מהון המניות שלה - החזקה הנאמדת בכ-340 מיליון שקל. ניכוי של שווי זה משווי השוק של אלקו עשוי לדרדר את אלקו אל עבר המקום האחרון מבין מניות מדד המעו"ף, לעומת מיקומה כיום במקום ה-24 - אחד לפני האחרון.

אגיס נמצאת במקום ה-20 מבין מניות המעו"ף והיא מחזיקה בצורה ישירה ב-5.2% מהון המניות שלה. עם יישום החוק יופחתו משוויה של אגיס 118 מיליון שקל - מה שיוריד אותה בדירוג החברות על פי שווי שוק אל עבר המקום ה-21 או ה-22 במעו"ף, בהיחשב בתנודות האפשריות במניות השונות. לאגיס גם אחזקה נוספת של 7.3% במניותיה, אלא שאחזקה זו היא באמצעות חברות בנות - אחזקה שתיוותר בעינה ואשר לא תנוכה משווי השוק. התאריך הקובע הבא לעדכון המדד לפי שווי השוק של החברות הוא בתאריך ה-15 ביוני, ובפועל יתבצע השינוי ב-1 ביולי השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully