וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכון ובינוי תקים כביש ברומניה בהיקף של כ-200 מיליון דולר

אלי דניאל

27.4.2003 / 12:55

עבודות ההקמה והשיפוץ יימשכו 3 שנים והן יבוצעו ע"י החברה הבת סולל בונה ארצות חוץ; לאחר הקמת הכביש הוא יתוחזק ע"י החברה במשך 10 שנים

חברת סולל בונה ארצות חוץ, הנמצאת בבעלותה המלאה של שיכון ובינוי, הודיעה היום על זכייתה במכרז רב לאומי שהתנהל ברומניה להקמתו ושיפוצו של כביש D.N-2D Focsani to Targu Secuisec, אשר אורכו כ-119 ק"מ. ההיקף הכספי של עבודות ההקמה והשיפוץ עתיד להסתכם בכ-200 מיליון דולר.

עבודות ההקמה של הכביש, אשר יימשכו 3 שנים, יכללו בנוסף לסלילתו גם הקמה של מבנים הנדסיים ייחודיים - קירות תומכים לכביש, הקמת גשרים, בניית גשרונים - לצד הוספת נתיב נוסף, שלישי במספר, לאורך חלק מהכביש.

המכרז הרב לאומי אותו פירסמה ממשלת רומניה היה להקמתו וסלילתו של הכביש, ולאחזקתו כפרויקט PPP. מבחינה זו, המשמעות היא שסולל בונה ארצות חוץ תתכנן את הכביש לכל שלביו (על פי דרישת הממשלה), וזאת לצד ארגון הקונצורסיום הבינ"ל למימון הקמת הפרויקט, ביצוע עבודות התכנון של הפרויקט וגיוס כל העובדים וקבלני המשנה לביצוע כל אחד משלבי הקמת הכביש. לאחר הקמתו של הכביש, ובמסגרת תנאי החוזה, סולל בונה ארצות חוץ תתחזק את הכביש במשך 10 שנים - והיא אף תבצע שדרוגים שלו, במידת הצורך.

סולל בונה ארצות חוץ פעילה בעשרות מדינות ברחבי העולם, ובין השאר היא עוסקת בימים אלה בהקמת פרויקט של אספקת מים לכ-600 יישובים כפריים ברומניה - פרויקט שהיקפו הכספי מסתכם בכ-220 מיליון דולר.

על רקע הבשורה החיובית שיש בעסקה החדשה, נזכיר כי לשיכון ובינוי היה בשנה האחרונה ניסיון מאכזב בכל הקשור להקמת כבישים במזרח אירופה - וזאת לאחר שממשלת צ'כיה התנערה מההסכם בין הצדדים לפיו החברה היתה אמורה להקים את כביש D-47.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully