וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר יונייטד מינתה את חברת הפיננסים קזנובה כיועצת לבלימת ניסיון השתלטות על הקבוצה

סוכנויות הידיעות

27.4.2003 / 13:22

משקיעים איריים וזרים הגדילו החזקותיהם לרמה שמעוררת חשש מפני השתלטות עוינת; דיוויד בקהאם קיבל הצעה מריאל מדריד, לפי השמועה



מנצ'סטר יונייטד מינתה ליועצת את חברת הפיננסים קזנובה, במטרה לבלום ניסיון השתלטות עוינת פוטנציאלי. מועדון הכדורגל המהולל חושש מניסיונות השתלטות בעקבות צבירת החזקות במניותיו על ידי משקיעים איריים ומשקיעים אמריקאיים. קזנובה תשמש כיועצת לצידו של מריל לינץ', הברוקרית הקבועה של יונייטד, ולצד פינסברי, יועצת יחסי הציבור של הקבוצה.



במארס השנה נודע כי שני משקיעים איריים שהגדילו את החזקותיהם במועדון הכדורגל העשיר בעולם, מנצ'סטר יונייטד, הפכו לבעלי המניות הגדולים ביותר בקבוצה. ג'יי.פי מקמנוס וג'ון מאנייר הגדילו החזקותיהם ל-10.37% מ-8.65% במארס, ובכך עברו את בריטיש סקיי של רופרט מרדוק, המחזיקה ב-9.9% ממניות המועדון. מקמנוס ומאנייר הם מקורבים של סר אלכס פרגוסון, מנג'ר הקבוצה השנוי במחלוקת. לפי הערכות, השניים עשויים להשתלט על המועדון ולאפשר לפרגוסון להימנע מפרישה מתפקידו.



נציגי אוהדי הקבוצה קראו למשקיעים להבהיר את כוונותיהם. קבוצה זו היא בעלת השפעה גדולה, ומנעה ב-1999 השתלטות של בריטיש סקיי על המועדון.



מקמנוס ומאנייר לא מחויבים להגיש הצעת רכש רשמית, לפני שיהיו בידיהם 29.9% ממניות הקבוצה. ישנם אנליסטים המעריכים שההשקעה שלהם היא פיננסית ולא אסטרטגית, מכיוון שמנצ'סטר יונייטד נסחרת היום לפי שווי של 570 מיליון דולר - לעומת 1.6 מיליארד דולר בשיאה לפני שלוש שנים. עם זאת, מקורבים של השניים אמרו ל"פייננשל טיימס" כי הצעת השתלטות היא בגדר אפשרות קיימת.



גם המיליארדר ההולנדי, ג'ון דה מול, רכש 2.5% ממניות יונייטד. שבוע לפני כן רכש טייקון הספורט האמריקאי, מלקולם גלייזר, 2.9% ממניות הקבוצה. בבעלותו של גלייזר נמצאת קבוצת הפוטבול טמפה ביי בוקנירס, אלופת ליגת הפוטבול האמריקאית. משקיע אמריקאי אחר, ריצ'רד פוסט, רכש בשנה שעברה 2% ממניות הקבוצה.



על יונייטד מעיב חשש נוסף: דיוויד בקהאם, כוכבה של הקבוצה, קיבל הצעה מריאל מדריד, לפי דיווחים, ועלול לעזוב את המועדון הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully