וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר רגוע באג"ח: מגמה מעורבת באפיק השקלי; התשואות בטווח הארוך עולות ל-8.95%

אילן מוסנאים

27.4.2003 / 14:00

הדולר נסחר ביציבות באופציות ברמה של 4.584 ש'; בלידר מעריכים כי היעד הבא לתשואות השקליות הוא 8.2%; ירידות בצמודי המדד עקב הציפייה למדדים שליליים בחודשים הקרובים;



למרות הירידות החדות בשוק המניות, שוק האג"ח נסחר היום באווירה רגועה יחסית תוך מגמה מעורבת באפיק השקלי, עליות בצמודי הדולר וירידות בצמודי המדד.



הדולר נסחר בשעה זו, במסגרת אופציות השקל-דולר, ברמה של 4.584 שקלים - הדומה לשער היציג מיום שישי שנקבע במחיר של 4.538 שקלים. השער היציג מיום שישי גבוה בכ-0.4% מהשער היציג ביום חמישי האחרון, ולכן נסחרות איגרות החוב הצמודות לדולר מסוג גלבוע בעליות של כ-0.3%. הרגיעה בדולר תורמת למגמה דומה באפיק השקלי, כאשר השחרים נסחרים במגמה מעורבת תוך עליות של כ-0.1% בשחרים הקצרים, וירידות קלות של 0.1%-0.5% בטווחים הארוכים יותר. התשואות בטווחים הארוכים עולות לרמה של כ-9%.



בבית ההשקעות לידר ושות' מציינים בסקירת שוק ההון השבועית כי מגמת הירידה בעקום השקלי חזקה ועקבית, ומתבססת על הירידה בסביבת הסיכון של המשק, הכניסה הצפויה לתהליך המדיני, מתן הערבויות והציפייה לירידת הריבית במהלך השנה. בלידר מדגישים כי הציבור הרחב ממשיך להגדיל את ההשקעות השקליות שלו למרות ירידת התשואות, וכן משקיעים זרים שנכנסים להשקעה בארץ עקב פערי הריביות הגבוהים.



בלידר סבורים שכל עוד לא יהיה שינוי בהערכות האופטימיות בשוק, ובהיעדר חזרה לפיחות של השקל, היעד הבא של התשואות יהיה ברמה של 8.2%. איגרות החוב השקליות, נושאות הריבית המשתנה מסוג גילון, נסחרות בעליות של כ-0.2% - והמק"מים בעליות של 0.1%-0.2%.



בלידר מעריכים שגם באפיק הצמוד צפויות התשואות לרדת בתקופה הקרובה מרמה של כ-5.5% היום עד לרמה של 5%, וזאת לאחר שהערבויות יבואו לידי ביטוי בתוכנית הגיוסים של האוצר לחודשים הקרובים. בטווח הקצר, מעריכים בלידר, צפויים מדדים שליליים. בלידר מעדכנים כלפי מטה את תחזית המדד לחודש אפריל, ממדד שלילי בשיעור של 0.2% למדד שלילי של 0.3%. התחזיות לעיל, שדומות לתחזיות של יתר כלכלני המקרו המקומיים, גורמות בשלב זה לירידות בגלילים צמודי המדד - וזאת למרות הצפי להפחתת הריבית בשיעור של 0.2%-0.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully