וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת הערבויות הראשונה - במהלך חודש יולי; המחיר הצפוי: 40-60 נקודות בסיס מעל תשואת האג"ח של ארה"ב

איתן אבריאל

27.4.2003 / 15:03

כך נודע ל-TheMarker; ישראל וארה"ב טרם סיכמו את כל ההתניות לקבלת הערבויות וטרם נקבע שיעור הגירעון התקציבי המירבי; עדיין לא נקבע מי יוביל את ההנפקה



ההנפקה הראשונה של איגרות חוב בשוק האמריקאי במסגרת תוכנית הערבויות שהעניקה ממשלת ארה"ב לישראל צפויה להתקיים ביולי הקרוב - כך נודע ל-TheMarker מגורמים המקורבים לנושא. מחירן של האיגרות בהנפקה צפוי לנוע בין 40 ל-60 נקודות בסיס מעל מחירן של איגרות חוב רגילות של ממשלת ארה"ב, לתקופה זהה.



איגרות חוב של ממשלת ארה"ב נסחרות כעת בתשואה של כ-3.9%, כך שהתשואה של האיגרות הישראליות צפויה לנוע סביב ה-4.3%-4.5%.



ממשלת ארה"ב כבר אישרה לישראל לבצע את הנפקת האיגרות המגובות במלואן על ידי ארה"ב, אך הצדדים טרם סיימו את ניסוח כתב הערבויות, ניסוח הכולל את ההגדרות המדויקות של ההתניות שמבקשים האמריקאים מישראל. מניות אלה כוללות גם התניות פוליטיות, כגון אי-שימוש בתמורת הערבויות לצורך השקעות בהתנחלויות וגם התניות כלכליות. בין ההתניות הכלכליות דנות ישראל וארה"ב על קביעת תקרה לגירעון התקציבי, ואולם טרם נקבע שיעור הגירעון המקסימלי שיאפשרו האמריקאים וכיצד בדיוק הוא יימדד.



בשבוע שעבר ניהלו אנשי משרד האוצר, בראשות מנכ"ל המשרד אוהד מראני וסגן החשב הכללי אלדד פרשר, דיונים בעניין עם הצוות האמריקאי, אותו מוביל גארי אדסון - סגנה של היועצת לביטוחן לאומי קונדוליסה רייס.




לאחר הסיכום של תנאי כתב הערבויות, יתפנו ישראל וארה"ב לדון בגיוס הטכני של הכסף בשוק ההון האמריקאי, אך כבר עכשיו מתקיימות שיחות עם חתמים שונים המבקשים לבצע את ההנפקה. ממשרד האוצר נמסר כי טרם נבחר להנפקה חתם מוביל.



ארה"ב אישרה לישראל הנפקת איגרות חוב בערבות אמריקאית בסכום כולל של 9 מיליארד דולר, על פני שלוש שנים. מכך עולה כי בשלוש השנים הבאות תגייס ישראל בשוק האמריקאי באמצעות תוכנית זו כספים בהיקף של כ-3 מיליארד דולר לשנה. זהו סכום ניכר אשר יאפשר לממשלה להקטין את גיוס החוב המקומי בהיקף של עשרות אחוזים מדי חודש.



עיתוי הנפקת איגרות חוב המגובות על ידי ממשלת ארה"ב לא יכול היה להיות יותר טוב, ויחסוך לישראל קרוב ל-900 מיליון שקל ביחס לאלטרנטיווה - גיוס איגרות חוב "רגילות". הסיבה המרכזית לכך היא תשואות השפל בשוק האג"ח האמריקאי, תשואות שכמותן נרשמו רק בימי מלחמת העולם השנייה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully