וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת עובדים בערוץ 10 מציעה הפחתת שכר וולונטרית של 5%-25% תמורת מניות וייצוג בדירקטוריון

רוני קורן-דינר

27.4.2003 / 12:40

ירון לונדון, יוזם הרעיון: "זוהי מחווה של רצון טוב שעשויה להפחית את ההוצאות במידה ניכרת - מעבר לזה, כשנלך ביחד לרגולטור יש לנו סיכויים טובים יותר לקבל הקלות" * ערוץ 10 הפסיד 210.7 מ' ש' בשנת 2002; ההכנסות מפרסומות עמדו על 34.9 מ' ש' בלבד



יוזמה חדשה מתגבשת במסדרונות ערוץ 10 להצלת הערוץ, ומעוררת עניין רב בקרב ההנהלה והעובדים: ירון לונדון, מהמגישים הבכירים בערוץ, מציע כי כל עובדי הערוץ יקבלו על עצמם הפחתת שכר מדורגת בשיעור של 5%-25% (לפי רמת השכר), ויקבלו בתמורה מניות וייצוג בדירקטוריון; כך נודע ל-TheMarker.



לדברי לונדון, המניות אמנם לא יזכו את העובדים בתמורה כלשהי בעתיד הנראה לעין, אך הייצוג בדירקטוריון והכוח להשפיע עשוי לשפר את מורל העובדים ולסייע לערוץ כולו לשרוד. "זוהי מחווה של רצון טוב שעשויה להפחית את ההוצאות במידה ניכרת, ולנפץ כמה מיתוסים בקשר לשכר העובדים בערוץ בקרב הציבור", אומר לונדון. "מעבר לזה ואף חשוב יותר, כשנלך ביחד לרגולטור יש לנו סיכויים טובים יותר לקבל את ההקלות המבוקשות. הפוליטיקאים יבינו שמימן לא לבד, וגם יראו שיש כאן אנשים שמוכנים לתת כתף להצלת הערוץ ולהרוויח פחות. זאת לעומת האלטרנטיווה שבה מאות עובדים ייפלטו למעגל האבטלה, וערוץ 2 יעלה אוטומטית את מחירי הפרסום בטלוויזיה".



קצב שריפת המזומנים ירד בשבועות האחרונים מרמה של 8 מיליון דולר בחודש לכ-5 מיליון דולר. גורמים בחברה מעריכים כי עלות המשכורות בחברה מתוך סכום זה מגיעה לכ-25%, ובחברת החדשות מגיעה עלות המשכורות אף לכ-40%. הצעתו של לונדון אמנם עשויה להקל במעט על קצב שריפת המזומנים, אך עיקר תרומתה, אם וכאשר תתקבל, תהיה בקבלת ההקלות מהרגולטור. ההצעה הובאה בפני המנהל המיוחד של הערוץ, עו"ד אלי זהר, ובפני ראשי קבוצת מרחב, אך טרם נדונה באופן רציני. לדברי לונדון, ההצעה מעוררת עניין רב בקרב עובדים בערוץ.



"רוב האנשים כאן חרדים מאוד למקור פרנסתם ומוכנים לנסות כמעט כל דבר כדי להציל את הערוץ", אומר לונדון. "אם מימן לא ידחה את ההצעה על הסף, יש עוד סיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully